24 март, 2009

Lotus Sametime & Sametime Advanced



Що е то онлайн комуникация ...Има ли почва у нас... Как се възприема този начин на комуникация??? Sametime обобщено е отворено и гъвкава средство за комуникации и съвместна работа, което СПЕСТЯВА много време, средства. Това са главните фактори, които търси всяка една компания, нали? Освен това подпомага връзката с клиенти, партньори и колеги, служи като средство за оптимизиране ежедневните бизнес процеси и подобрява информационния поток. Sametime Standard (StS) и Sametime Advanced (StA) са двата продукта, които можете да имате на наистина прилична цена...сравнено с това което Ви дават в замяна - ROI. И двата продукта са от уеб 2.0 или Sales 2.0 - т.е. свободата да комуникирате независимо от местоположението и времето с всеки, визуално да представяте идеи, продукти, услуги и т.н., да правите онлайн презентации и демонстрации, да обучавате или да бъдете обучаван ..... да контролирате процесите от работното си място.... За повечето хора този начин на комуникация е нов...макар, че на запад мислят за уеб 3.0....и все още го приемат с недоверие. Малко са хората и компаниите, които работят с подобен тип софтуер, но можете да ги попитате какво са си спестили или пък ги посетете и прекарайте един работен ден с тях. Това, което ще видите е
1. Един установен начин на комуникация в цялата компания ..... а не всеки да ползва ту Skype, ту Icq, ту нещо друго...., което изисква все пак наличието на същото средство на комуникация от другата страна.
2. По-бързо и улеснено разпространение на информацията....Вместо да се изпращат тонове имейли със screen shot...защо не ползвате функцията sceen capture? Първо ще спестите време....и ще получите обратно отговор много по-бързо.
3. Съкращаване на етапи в project management, sales... и други. В този случай приложение намират онлайн срещите, търгоските представяния и продуктови демонстрации, а защо не ... и непринудени срещи с цел доуточнения, "service", поддръжка и т.н.
4. Намаляване на разходите....но не си мислете, че ще Ви кажат истинската сума? Защо ли ... защото тя води до повишаване конкурентноспособността...Тук трябва Вие сами да тествате и убедите.
5. и други...


Макар и бавно навлизането на унифицираната комуникация ще стане факт...Ето малко факти за подкрепа на това, което казвам (Infoweek) "Възприемането на унифицираните комуникации през 2008 г. ще се увеличи, като компонентите в реално време ще се превърнат в средства за сътрудничество в работното пространство. Клиентът за IM ще доминира на настолния компютър, от който служители ще започнат да контролират сесии за чат, конференции, имейли, факсове и телефонни разговори. Първите вертикални индустрии, които ще се възползват от предимствата на унифицираните комуникации ще включват финансовите услуги и търговските компании, следвани от технологичните компании и тези от развлекателния и медийния бизнес. "

Относно това как се възприема подобен тип софтуер...Едно от най-често срещаните възражения са: "Нашите клиенти са свикнали да ходим при тях, да пийнем заедно по кафе... доверието е важно, а и те нямат познания, за да участват и подобни онлайн срещи" На подобно възражение бих отговорила "St не е създаден с цел да заменя срещите Ви с клиенти, партньори, а да ги улесни. За да се присъедини към една среща госта Ви клква на един линк и ако сте заложили парола я вкарва - това сложно ли е? изисква ли ИТ познания?" Другите възражения са свързани със сигурността. ( За това ще пиша малко по-нататък)









Няма коментари:

Публикуване на коментар

Web Statistics