12 август, 2009

Blogs & News Releases Practices




Blogging

Ще започна с предназначението на блоговете. Те са три и много прости:
- Посредством блога може да се следи репутацията на компанията - какво коментират хората за нея, за продуктите, доволни ли са. Това е ПРЯКАТА двустранна комуникация между двата контрагента.
- Взимане на участие в други блогове посредством коментари.
- нека да го нарека Author's Knowledge Branding - брандиране на самата личност - интереси, знания, предпочитания и пр.

Преди да започнем собствен блог или ако искаме да потърсим блог на определена тема можем да посетим Technorati, StumbleUpon и бългаските еквиваленти - Lubimi.com, topbloglog.com, Blogcatalog.bg. Тези блог търсачки ще ни ориентират в блог пространството, в актуалните теми, в конкуренцията и пр.

За блогването са на-важни са":
- Да коментираме;
- Съдържанието;
- Актуалността.

Разбира се има и други, но участваме ли с коментари (има ли двустранна комуникация) в блогове, общности и др., чиито теми ни интересуват, пишем ли интересни и Полезни неща, обновяваме ли съдържанието, тези, към които се стремим ще ни намерят. Силата на блоговете е именно тази - да създаваме репутация на банда си като личност или компания - "It is better to have a reputation than no reputation".

Goldstein - CEO blogger казва: Използвам блоговете, за да комуникирам с колеги, партньори и клиенти. Разказвам интересни неща около компанията. Дори използваме блоговете за вътрешна комуникация с колеги, които работят в други офиси."

Пример за корпоративен блог - MacDonalds.
McDonalds стартират корпоративен блог на тема - social responsibility. Тук компанията разказва за корпоративната социална политика, как се приготвя храната в заведенията, какви опаковки се използват, как опазват околната среда и пр. Тъй като McDonalds не е сред компаниите, които се слави с най-здравословна храна, тук е мястото, където неверните могат да се просветят за това какво дефакто ядат.

Има ли правила в блогването?
В някои корпоративни блогове - да, има. Дори това са цели social networking политики.
Някъде се срещат правила как да се пише статията, как да бъде оформена, дали да се коментира и пр.


News Releases
Какво са News Releases? - информация относно новостите около една компания. Да, просто е, но как най-добре да се използва?

Нека първо се спрем на Новите правила в News Release (NR):
- NR не се изпращат само, когато се случат големите неща. NR може да изпращаме винаги, когато имаме нещо интересно да споделим с околния свят.
- Вместо да таргетираме NR само към журналистите, по-добре така да напишем съдържанието, че всеки краен клиент да открие нещо полезно в него.
- Съдържанието да е примамливо, т.е. да води клиента към покупка или тест на продукта.
- Съдържанието да съдържа линкове, водещи към т.нар. landing pages.
- Съдържанието да е наситено с ключови думи.

Пример за добре използвани News Releases:
WebEx е компания, която предоставя SaaS софтуер за съвместна работа. В страницата си тя има място за NR, ресурси, whitepapers. Тук потребителят освен, че може да получи полезни съвети за това как и за какво могат да използват уеб конферентните програми, научава как другите използват същите. NR са главно насочени към крайния потребител - разбира се не е забравена и пресата.
Добрата оптимизация както на уеб страницата, така и на съдържанието "води" до ценния ресурс дори и хора, които не са си мислели,че имат нужда от уеб конференции.


David Scott - The New Rules of Marketing and PR

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Web Statistics