28 януари, 2010

Колкото повече, толкова повече



Колкото повече, толкова повече - всеки знае постулата на любимия герой Мечо Пух.
Така озаглавих поста си, защото колкото повече използвам social software for business, толкова повече ми харесва и толкова повече виждам с какво ми помага и организира мисленето и работата ми.
Тук идва мястото на едно друго твърдение, че докато не започнеш продуктивно да използваш какъвто и да е софтуер, дори и да е най-добрия и хваления, никога няма да го харесаш и откриеш положителното в него.

На няколко пъти съм писала за уикитата (wiki) и тяхното приложение и за това как ги изпозлвам в работата си. Да, трудно е да свикнеш с тях, имайки предвид, че си "закърмен" с до болка познатия Word, Excel,.... Аз приех уикитата с усмивка, тъй като ми беше писнало от Microsoft Word и неработещите ми шорткъти.
Една от пречките, които забелязвам в колегите е страха, че не работиш директно на компютъра си .... "Сега, като го запазя, ще остане ли? Няма ли да изгубя файла?.. Аааа по-лесно ми е да работя в Word... " Това е нормално.
Блоговете и Общностите! Няма по-добър начин да споделиш какво ти е в главата или полезната информация, която си прочел. Освен това самите Общности събират цялата информация, подчинена на една идея - то са файлове, блог постове, форум, задачки и дейности...

Блоговете се превръщат в особено полезен ресурс за клиентите (ако софтуера е отворен за посещение от външни лица) ... стига да го четат, разбира се! :))) А всичките инструменти се превръщат в "оръжие" посредством, което организацията може да управлява една Общност, подчинена на идеята "X".

Всичко това, за да върви както трябва, трябва да е подчинено на някакви правила и норми на поведение. Пожелателно е да се изгради политика на ползване както на вътрешната, така и на външната социална мрежа.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Web Statistics