20 април, 2010

Why should I share my knowledge?



Защо трябва (добре де, за да не е толкова стряскащо - препоръчително)да споделям знанието ... особено в организацията, в която работя?

Тази статия е провокирана от практиката и от това какво губи една организация, когато част от знанието на служителите не бива споделено. Главни действащи лица съм аз, лицето X и социалният софтуер за бизнеса и по-специално блоговете и общностите. Между другото в подобна ситуация изпадат ред колеги, но незнаейки как могат да разрешат проблема, продължават да работят по същия стар удобен начин.
Няма да се впускам в подробности. Ето на кратка историята:
Бях включена в проект, в който имаше специалист по темата X. Аз трябваше да се занимавам с основната дейност по проекта и когато имах нужда от помощ (като настройка, програмиране и пр) се консултирах с X. Той ми "правеше" нужните неща, след което продължавах работа. Но... колегата X вече не е на работа и няма кой да прави. ... Остана само споделеното между нас на думи. Не остана опита, грешките, триковете, начина, знанието "Как", препоръките... Сега справката се прави в google.com... , а не в корпоративния социален софтуер. Следата я няма.

Няма да коментирам, искам само да споделя на тези, които работят по подобен начин, че винаги ще е от полза, когато споделите опита си с колеги.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Web Statistics