Тъй като съм се спряла на темата за социалния софтуер за бизнеса, нека да разгледаме и другия въпрос, който си задават компаниите? - Социалният софтуер за нашата компания ли е? Отговорът се крие в развитието на бизнеса, технологиите и хората, които работят в компанията. Бизнес нравите се променят, променя се и начинът на работа. Бизнес нравите дефакто са неписани правила, утвърдени от самите служители, мениджъри и управители.
Нека разгледаме имейла - той е възникнал и с времето е станал неделима част от бизнеса.
Интернет? Първоначално интернетът е бил забраняван, за да възпрепятства служителите да се ровят из разни ненужни сайтове. Сега интернет е необходимост, там намираме цялата информация.
Корпоративният чат?
Как мислите, как най-бързо ще получите отговор на въпрос - като изпратите имейл, като говорите по телефон или като изпратите IM съобщение? Не винаги можем да открием човека на телефона. По имейл - не знаем дори дали го е получил, дали го е прочел и кога ще ни отговори. Посредством IM получаваме отговор на момента. IM програмите включват и ред допълнителни услуги като нотификация за присъствие, възможност за изпращане на файлове... интеграция с телефонни централи и пр. ... все услуги, които в максимална степен улесняват комуникацията.
.... Все пак според ситуацията е добре да прецени м кой инструмент ще ни свърши най-добра и най-бърза работа и дали ще бъдем по-продуктивни.
Системите, които по "default" се използват в организацията.
Не само, че стана модерно, но и в някои случаи стана наложително компаниите да използват системи за управление на бизнеса като ERM, CRM, да притежават сертификати като ISO и пр. Но голяма част от компаниите са интегрирали подобни системи без да чакат, за да установят дали са ефективни, дали им носят стойност и пр. Те просто са имали нужда от тях, поколението се е сменило, бизнесът се е разраснал и пр.
Социалните мрежи?
Някои слагат равенство между бизнес социалните мрежи и социални мрежи като Facebook... да, до известна степен. Но бизнес социалната мрежа е за самата организация – тя е защитена. Тя е естествената среда, където служителите се опознават, дискутират, изказват мнение, събират знание и пр.
Няма коментари:
Публикуване на коментар