14 юни, 2010

SEO 2010: Какво беше полезно за мен?


В петък 11 Юни посетих SEO Конференцията в Интер експо център. За мен беше полезна колкото и миналата конферецния. Този път имаше повече лекции, бяха в два панела - общо 10 лекции на известни SEO специалисти в БГ - Оги Младенов, Васил Тошков, Мартин Попов (специалист в интернет рекламата), Мартин Христов, Калин Василев и др.
Разбира се не можах да посетя всичките - затова разпределихме лекциите с Неви.
Конференцията беше открита от Оги - винаги усмихнат и приветлив. Своеобразната му лекция беше на тема - Защо SEO? Тук се откроиха цифри относно използването на SEO по света, в БГ и Русия. Няма да ги споменавам - прилагам самата презентация. Прави впечатление големия % компании, които започват или продължават да използват SEO услуги, както и големия % кликове - 88, които се падат на органичните търсения (т.е. платените google реклами не са много ефективни).

Ще споделя това, което ми направи впечатление:
- Да не се оптимизира по общи думи за бизнеса - напр. имоти, коли. Клиентите вече заповат да търсят по по-широки фрази (стр. 14 от лекцията) Както и задължително да се прави анализ на ключовите думи преди да се използват.
Всъщност това, което ме изненада беше фактът, че ключовите думи, meta tags, description, H1 вече не играят толкова голямо значение за оптимизирането на сайта. И това го казаха почти всички лектори. (или се бяха наговорили или това наистина е така :) ) Същото важи и за URL-тата. Това, че са кратки е просто добра визия, вече носят по-малка стойност.
- Все по-голямо значение има техниката linkbuilding, т.е. входящите и изходящи линкове към и от сайта. Трябва да се внимава към кои сайтове слагаме линкове, защото ако рангът им е нисък или сайтът е "лош", то и нашият сайт може да си изпати. Относно входящите линкове (като anchor text да е ключова дума, фраза), желателно е да са повечко - отново ако може от по-авторитетни сайтове.
Към linkbuilding Оги добави и onpage оптимизацията (все пак ако я нама, трудно ще постигнем по-висок ранг). Не трябва да забравяме и домейна и неговия авторитет.
- Стана ясно, че в БГ няма много възможности, които да спомагат оптимизирането на уеб сайт. Под възможности се имат предвид авторитетните сайтове, сайтове за ПР, сайтове за статии и др., които допринасят за по-ефективен linkbilding. (ако някой направи такива сайтове ще уцели шестицата)
Това, което помага е: Google Local Business Center,
- Сайтовете на кирилица все още не са за предпочитане.
- Бъдещето пренадлежи на нови алгоритми и индексиране (My day, Caffein), семантичното търсене.

Из лекцията на Васил Тошков (SEO на нови сайтове)
Васил говореше за техниките, използвани при стартиране на нов сайт.
Освен познатите техники, това, което ми направи пвечатление и това, което счетох за важно:
- В домейна да има key word колкото се може по-напред
- Анализ на ключовите думи (повтарям се, но е важно). Хората търсят по по-дълги думи.
- Сайтът може да се пусне и с половината от текста, който искаме да сложим. Google иска да вижда в реално време как сайтът се разширява и обогатява. Не е препоръчитено да слагаме изходящи връзки докато нямаме page rank - това много ме учуди.
- Посредством related: example.com можем да търсим тематични уеб сайтове и така да видим за какво се борят.
- Важно е връзките да са от целевата аудитория, т.е. език. Така Google ще разбере този сайт към коя страна попада.
- Връзките към сайта да са с различни ключови думи (различен anchor text)
- Размяна на връзки с тематични сайтове
- Текстът в сайта не трябва да е копиран, трябва да е уникален. Текстът трябва да е тематичен.
- About страницата е важна за ранкването
- За да проверим ранга на новия сайт първо можем да го погледнем в Yahoo и Bing

Във формирането на заглавията имало т.нар. прехващане през дума - напр. Online tv програма. Ако потребителят напише online програма, то той отново ще попадне на тази страница. (тази техника не я обясниха, била сложна)


Из лекцията на Калин Василев - SEO & Usability
- Освен от заглавието, вниманието на клинета може да бъде привлечено от т. нар. snippet. Snippet е описанието, което виждаме под всеки резултат, когато търсим в google. Snippet-ът може да управляваме от meta description. Ето малко за оптимизирането на snippet.
- Целите на SEO кампанията трябва да са максимално близо до целите на клиента както и да водят до по-восока ползваемост (колко бързо се справят потребителите в уеб сайта, структурата на уеб сайта- интуитивна ли е, колко бързо се справя потребителят в уеб сйта и др.)
- Към snippet можем да добавим възможност за оценка от потребителя (т.нар rating)
- За уеб сайта е важно да поддръжа RSS
- Breadcrumbs и текстовата навигация са изключително важни
- Хубаво е да имаме навигация във footer
- Важно е уеб сайтът да има site map - спомага за индексирането от google и ранка.
- След body tag на страницата са важни първите 200 думи - пример lingscars.com (тази техника се счита за полу Black hat)
- Важно за оптимизацията е подаването на релевантно съдържание в уеб сайта.

Следващите две лекции бяха за SEO на конкретен сайт. Бяха разгледани сайтовете - euconsult.bg и samoleti.bg
Грешки, които не трябва да се допускат и добри практики:
- Заглавието на всяка страница трябва да е уникално, макс 2-3 думи. Не трябва да се повтаря.
- Проверка на сайта може да се направи:
site:tyxo.bg "exmple.com"
- Тук отново споменаха за Long tail key words и че не слагат meta description. H1 се приема като част от текста. Key word е достатъчно да се сложи в началото на заглавието и в текста.
- За качване на ранга може да се ползват входящи линкове от авоторитетни блогове
- Yazle.ru - програма за успешен SEO анализ
- alt text да се слага в линк
- За анализ на сайта: В Yahoo пишем linkdomain:URL
- Хубаво е да имаме нива на заглавията
- Хубаво е логото да не е зададено чраз CSS, а да е HTML, за да може да му се сложи alt text
- Думата Начало (Home), която е най-често използваната в уеб сайтовете не е подходяща! Когато потребителят търси, той не търси по Начало, а по ключова дума. Начало е добре да се замени с друга подходяща дума или фраза.
- Когато тагваме текст, да мислим какви думи използваме, дали са подходящи!
- За статии с еднаква тематика е добре да се използва cross linking plugin
- За проверка на линкове:
link:url

Из лекцията на Мартин за ефективност на рекламата
Тук нямам записки, които да споделя. Единственото, което мога да отбележа е значението на Landing page и пренасочването на потребителя директно на самата landing page, а не на home page.
В самата ппт има доста инфо:

Това, е! Сега е време за действия!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Web Statistics