29 юни, 2010

How to organize the Landing Page



Организирането на Landing page в уеб сайт на пръв поглед изглежда лесно нещо. Слагаш банерче, текст, ... форма за обратна връзка и пр.
Имах за задача да направя landing page за нашия портал на тема - Social Collaboration. Въпреки че си бях купила специално книга преди време за оптимизиране на Landing page, до днес не успях да я прочета (надявам се да е скоро :). Потърсих в нета някои основни неща. Това, което отделих е:

  • Crown Your Landing Page with a Headline That Addresses a Problem

  • Use a Subheadline That Resolves Said Problem

  • Your subheadline should solve the problem described in your headline and promise satisfaction, but should leave something to be desired—the rest of your landing page will fulfill that desire, and get them to convert.

  • Outline Your Product’s Main Benefits…Not Just The Features

  • Support Your Claims Using Fact Rather Than Fiction!

  • Close Your Landing Page With a Clear Call to Action

    Your call of action can be spread as anchor links throughout your landing page, placed after each new topic or idea, or even just once at the end of your page. Either way, your instructions on how to take the preferred action must be foolproof.
    The goal of your call to action is to get your prospect to take the desired action, and you must make it as uncomplicated as possible so that anyone can do it without much thought.



Тук дойде по-трудното - до напиша текста.... Формулирането на заглавията, посланието, body текста. Разграничих три основни проблема, съответно разяснения как да бъдат решени. Отне ми няколко дни.
Добавих call to action, секция Научи повече и Свали брошура.

Получи се това. - I need to work smarter. Social Collaboration Delivers Real Business Value.


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Web Statistics