14 декември, 2011

Как да изберем "social collaboration" софтуер за организацията?



Във времето, когато социалните мрежи са бум в комуникацията между хората, в организацията служителите започват да налагат различен начин на работа в екип. Ефективната колаборацията се постига посредством правилните инструменти.

Попаднах на статия, която искам да споделя с Вас на тема "Let's get metaphysical about enterprice collaboration", в която авторът разглежда няколко въпроса:

  • Какво означава Колаборация/ работа в екип?
  • Кой е подходящият софтуер за постигане на ефективна работа в екип?
Искам да споделя с Вас част от статията:
Какво означава точно думата "Collaboration"?: постигане на общи цели и изпълнение на работа със значително по-високо качество. Това е така, тъй като в решаването на "задачите" участват много хора, събира се т.нар. "the wisdom of the corwds", а всичко това се обединява на едно място, посредством различни комуникационни канали.

Основният въпрос при избора на социален софтуер за бизнеса е: Кой стои в центъра? Разбира се, това са хората! Хората, които създават съдържание. Съдържание, което включва - задачи, документи, данни, знание, информация, коментари, ключови думи, размяна на имейли и незабавни съобщения - чат и пр. Цялото това съдържание е неструктурирано. Целта на социалния софтуер за бизнеса е да структура цялата тази информация. Т.е ефективната колаборация се постига, когато са включени всички комуникационни канали, а не когато програмата е съсредоточена само върху едно от тях. Пример Sharepoit, който залага на document management.

Ще завърша с един цитат: "If you want the system you select to get used, make sure it's flexible enough to handle a multiplicity of work products, to add structure where needed to tame inherently unstructured comments and feedback; to provide a platform that facilitates unstructured comments and conversation on any work activity; and to act as a portal to unify our online collaborative experience."

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Web Statistics