07 декември, 2011

Споделено от Маркетинг с нулев бюджет 2



И тази година имах възможността да участвам в семинара Маркетинг с нулев бюджет 2. Отново беше 2 дни и отново имаше какво да "вземеш" със себе си.
Аз както миналия път си водих записки - винаги имаш какво ново да чуеш и научиш. В twitter можете да проследите коментарите на #zeromarketing.

E-mail камасутра
Борил сравни имейл маркетинга с процеса на запознанството - ангажиране, ухажване, щастливо събитие, играчки (инструменти), връзка, продажба.
Споделям с Вас акцентите:
  1. Хората не се интересуват от нас независимо какво правим, а какво те получават в замяна
  2. Как да ангажираме аудиторията, на която изпращаме имейл?
    • поредица от истории от практиката;
    • полезен мини курс;
    • специализирани доклади;
    • информационен бюлетин - новини от бранша на клиентите, а не новини, които засягат нас;
    • кратки съвети;
    • инфографики, карикатури, анкети, гласуване, споделяне на идеи;
    • конкурси и съревнования;
    • подаръци;
    • приятни изненади.
  3. Когато правим предложение, трябва да се поставим на мястото на хората и да си задаваме следните въпроси:
    • Какво се опитвам да продам?
    • колко струва?
    • Защо да ти се доверявам?
    • Какво има за мен?
  4. Каквото и да прави клиентът иска да се чувства спокоен - колкото по-рано, толкова по-добре. Хубаво е да покажем защо да ни вярват? (отзиви, факти, препоръки, квалификация...)
  5. Mailchimp - препоръчана от Борил имейл система за изпращане на имейли


Уеб тетрис - правилните елементи на правилните места
Лекцията беше на тема правилно построяване на уеб сайт (кои елементи къде да стоят), за да се постигне по-голямо въздействие върху потребителя.

Акценти:
  1. Потребителите не обичат да мислят;
  2. Потребителите сканират съдържанието. Поради тази причина отделните елементи трябва ясно да се отличават, за да могат да насочат клиента към правилното място;
  3. Много добре трябва да се подберат точните думи. Пример: по-въздействащо е "регистрирай се" от "регистрация" или "Запазете Вашето място СЕГА";
  4. По-добре да се използват стандартните бутони и символи, отколкото да се експериментира;
  5. Полето за търсене да стои горе дясно (традиционно - поле + символ лупа);
  6. Сайтът без шум - ясна структура, важните неща на първо място, елементи за кликване да се виждат, да се спазват установените правила;
  7. Сайтът да го възприемем като билборд на магистрала. Потребителят го сканира толкова бързо и вижда точно това, което би видял на билборда на магистралата.

Как да построим съдържанието в уеб сайта?:
  • Да не е подробно, да се съкратят ненужните думи и абзаци, да е Вие-ориентирано;
  • Да се говори за нуждите на клиента;
  • Може да се замести с картинка.
Постояване на Facebook страници. Да включим следните елементи:
  • Хумор;
  • Да се подчертая бутона Like (напр. със стрелки...);
  • Да се даде допълнителен стимул;
  • Менюто да се персонализира;
  • Игри.

Похвали и кризи - как да реагираме? – Бисер Вълов
Тема, която доста фирми пренебрегват. Признавам си, че и аз не й обръщам достатъчно внимание и имено затова ми беше и полезна. На пръв поглед нещата изглеждат лесни, но ....

Акценти:
  • В по-голяма част от случаите кризите се пораждат от конкурентите;
  • По време на криза първо трябва да се погрижим за сигурността, хората, ресурсите;
  • Винаги трябва да сме подготвени, а това включва: планове на варианти за реакция, кризисен контакт лист, предварително сформиран екип и отговорници;
  • Най-важното по време на криза: да не реагираме веднага, да изчакаме, да анализираме коментарите - на какво се дължат, дали нямат връзка с конкуренцията, да се отговаря лично и открито, да сме справедливи, не пресметливи и пр.;
  • Да не се обясняваме в коментари повече от два пъти. Ако не можем да го кажем, то по-добре да изнесем диалога навън;
  • Когато имаме положителни коментари: да ги събираме в база, да сме благодарни, да отдадем лично внимание;
  • Когато отговаряме във FB целта е да провокираме диалог, а не само да благодарим. Да задаваме емоционални въпроси.


Позициониране и популяризиране на световния пазар – Хрис

Акценти от презентацията:
  • Ако искаме да разпространим нашите идеи/ продукти и пр. да използваме личните си контакти, да им изпратим лично съобщение, да им изпратим персонализирам имейл;
  • Да комуникираме с хората и да събираме контакти;
  • Да разпределим контактите си в листи - Twitter, Facebook;
  • Ако ни предстои пускане на нов сайт/ услуга, да пуснем Beta start up с предварително записване. Хубаво е да добавим social share инструмент;
  • Важно е да знаем: Хората по един и същ начин ли мислят/ описват за нашия продукт както ние мислим за него?;
  • Да се фокусираме върху силните ни страни: какво правим по-добре от конкурентите;
  • Да не предлагаме стоката "X" ако клиентът го вижда като "Y";
  • Съвети: да търсим мнение/ съвет, да подарим нещо за положеното усилие на хората, да ги питаме (анкета, feedback форма).
БЪДИ 12 ПЪТИ ПОЛЕЗЕН И 1 ПЪТ РЕКЛАМИРАЙ


Маркетинг "вирус" ефект - Александър Ненов
Александър имаше доста интересна лекция откъм идеи как ние самите да предизвикаме вирусен ефект чрез споделяне на видео.
От практиката си той сподели как по-бързо са разпространили шума около новия сезон на Биг Брадър и пускането на нова социална мрежа за запознанства. Самите те правят видеото, наемат актьори. След това споделят видеото в social сайтове. И резултатът е - дават ги по новините на btv, а гледанията в сайтовете се увеличават многократно.

Очаквайте 2-ра част от статията  "Споделено от Маркетинг с нулев бюджет 2"
Споделени презентации на уеб сайта.

2 коментара:

Анонимен каза...

Анкета и feedback форма е едно и също ;))

Иначе много полезна информация, добре структурирана и обобщена! :)

Лидия Викулова каза...

Благодаря:)

Публикуване на коментар

Web Statistics