След като споделих общите си впечатления за семинара Интернет маркетинг с нулев бюджет, следват постовете, които обещах. Ето най-важните неща!:)
Нещата, които трябва да знаем за онлайн репутацията:
- Нямаме контрол върху хората в интернет - всичко може да се заснеме и публикува. Улеснението е, че интернет маркетингът разполага с инструментите да го направим бързо и лесно - twitter, коментари, like/dislike, google alerts...
- В интернет лошото петно остава завинаги и е на разположение на клиентите. Те продължават да го следват. Какво да правим, за да подобрим онлайн репутацията си?:
- Да показваме истинска ангажираност към проблемите на хората - ако сме fake, това се забелязва отдалече. Трябва да сме човечни и да си признаваме, че и ние можем да грешим. Ако допуснем грешка, да благодарим на този, който ни е показал грешката, а не да се заяждаме. Важно е да не поверяваме онлайн репутацията си на външна агенция, защото, например, във facebook групата, агенцията/външни хора/ ще общуват и ще станат приятели с нашите потребители и клиенти... И когато външните хора си отидат, приятелите, т.е. клиентите си отиват с тях. Ние няма да знаем техните нужди, желания, на какво реагират и пр.
- Репутацията на компанията/бранда е в главата на хората, ние не можем да я променим. Хората казват различни неща за една и съща компания, защото те съдят по собствените си ценности, които дефакто припознават в действията на служителите на компанията.
- Репутацията на компанията са изгражда от самите нас, приятелите, колегите, роднините, съгражданите, конкуренцията, индустрията, в която оперираме, клиенти (доволни/недоволни), страната, в която живеем.
- Важно е с кого сме приятели и с кого афишираме, че сме свързани.
Имейл - дизайн и съдържание
Презентацията на Ева Вучева сама говори за себе си. Прелиствайки я, можете ясно да разберете нейното послание и най-важните моменти.
Аз ще споделя това, което на мен ми направи впечатление:
- В имейл маркетинга хората не виждат картинките. Ева на няколко пъти, дори постоянно :) казваше да наблегнем върху текста, а не върху картинките. Хората проверяват пощата си, не да гледат картинки, а да четат текст. Там те очакват оферти, промоции и пр., т.е. това, което имаме да им кажем, трябва да им го кажем в началото, без излишен текст... имаме 30 сек да привлечем вниманието на хората, иначе ще изтрият писмото ни. Кратки и точни изречения!
- Ако имаме да кажем няколко неща, т.е. ако имаме няколко предложения, по-добре да направим няколко мейл кампании, отколкото да ги съберем в един имейл.
- Хората четат имейлите на база това: кой е подателя, каква е темата и как започва първото изречение: тема + подател + първо изречение.
- Важно - не трябва да избираме подвеждащи теми/subject на имейла, защото ще загубим доверието.
- Имейлът е добре да е личен.
- Алея на вниманието (стр. 23 от презентацията). Потребителите четат/вниманието им е съсредоточено/ в горната лява част и центъра на имейла. Затова - офертата, цифрите, намалението - трябва да се спомене там. Текстът не трябва да надвишава 500 символа.
- Текстът в имейла:
* Да се пише вярно;
* Да се таргетира посланието. Има значение за кого пишем - b2b, b2c;
* Да се използват главни букви, но не твърде много;
* Да има конкретно предложение, условие на предложението;
* Инфо за това как и къде да го купя;
* Контакти (препоръчително на един ред);
- В имейлите не трябва да използваме: JavaScript, ActiveX, Flash, вградено видео, вградени звуци.
- Ако използваме картинки, то , за да привлекат внимание те трябва да са:
* Картинките да показват движение и да разказват история.
- „Ако 2-ма ваши клиенти играят футбол на едно и също игрище, то там със сигурност има още Ваши клиенти.” - слайд 46
- Хората проверяват пощата си в 10ч и 16-17ч през деня - затова бъдете там на точното време.
Имейл маркетинг - Иво Николов
За полезните инструменти, които той сподели можете да разгледате презентацията… най-добрата е full service е emailbrain.
От къде да съберем качествена имейл база данни:
- Регистрация при покупка;
- Събиране на данни при продажба на място. Ту има възможност да събираме и още допълнителни данни, тъй като клиента е при нас;
- Регистрация при сваляне на PDF (тук подходящ пример са Hubspot, които разпространяват ценни pdf материали, но само ако попълниш форма. След това "спамят" с качествена инфо);
- Push регистрация, като например - "Не пропускайте нашите покани, информирайте се навреме.";
- Събиране на данни при томболи, ивенти онлайн семинари и пр.
- Полезен инструмент, който да ни помогне за имейл маркетинг кампаниите - Flowtown. При импорт на имейли, програмата засича в кои социални мрежи таргет клиентите имат акаунти. Това помага за ъпдейт на базата и по-лесно и качествено взаимодействие с таргет групата.
- Важно! Ако използваме e-mail service providers, то те трябва да поддържат кирилица.
- Темата/subject - до 40 символ;
- Текстът;
- Call to action бутоните и линковете, използваните думи и текстове;
- Броят на линковете - да не е твърде много;
- Времето за изпращане - 10-11ч / 16-17ч/ четвъртък;
- Възможностите за споделяне в писмото (линкове);
- Интересни примери за тестване на имейли, landing pages
...to be cont.
Няма коментари:
Публикуване на коментар