След първите два поста на тема семинара "Маркетинг с нулев бюджет" дойде време и за третия:)
- Какво остана с мен след семинара Маркетинг с нулев бюджет?
- Какво остана с мен след семинара Маркетинг с нулев бюджет?(2)
Отвъд Facebook или Какво друго освен познатия FB можем да използваме за online marketing?
Мартин започна с два много важни съвета:
1. Да не броим хората, с които сме свързани, а хората, които ще ни донесат стойност;
2. Всеки човек има нужда да бъде припознат, забелязан.
- Форумите като средство за създаване и „отглеждане” на собствено общество, което се вълнува от едни и същи проблеми. Мартин разгледа „-” и „+” на това да се участва в публичен форум и в това да се създаде собствен. (слайд - 5) - няма да преразказвам :)
- Блоговете - като начин за показване и демонстриране на експертиза, знание, професионалност, хоби и пр. Отново за „+” и „-” слайд 7
- Микроблогинг. Той все повече ще навлиза като средство за комуникация, тъй като хората са ограничени от времето, а микроблогингът е инструмента, който позволява "изпращането" на малки съобщения по-често и по-лесно.
- Споделяне на снимки. Flickr - Снимките се индексират от google, има възможност за коментари, снимките и видеото могат да се организират в галерии, мапват се.
- LinkedIn - професионалната мрежа – тук няма какво да коментирам.
- Slideshare за споделяне на документите, които създаваме в частност - презентациите.
- You Tube - за него без коментар :)
- Приложения "On the Go":
* Instagram - за споделяне на снимки
* Foodspotting - за споделяне на вкусна и добре изглеждаща храна :)
* Buildings - за споделяне на сгради, които са ни направили впечатление
Отново (както и Оги винаги казва) ни беше напомнено, че „Content is the king”. Трябва да взаимодействаме с публиката посредством създаваното от нас съдържание. Но... :) трябва да имаме предвид, че съдържанието не е достатъчно. Хората имат хобита, страсти, желания - не трябва да ги подценяваме, а да се възползваме от тях. :)
За успешна Facebook кампания:
Какво е важно при управлението на Facebook страниците/групите? (групите дават повече възможности от страниците)
- Да публикуваме всекидневно, но не само инфо за продукта, услугата, а да намираме начин да провокираме публиката. Да задаваме въпроси. Да се обръщаме лично. Ако успеем да изградим по-близка връзка с феновете, то те ще ни вярват повече. Съдържанието, което споделяме да е лесно достъпно, линковете да се правилни. Когато "говорим" с публиката да не се изтъкваме и да не се хвалим.;
- В бизнес страниците е добре да показваме екипност, лично отношение;
- Трябва да имаме admin политика за тези, които управляват страницата;
- Отношенията с членовете от групата трябва постоянно да се захранват и поддържат;
- Групите/страниците са за разтоварване!;
- Редовно следене на конкуренцията какви ги върши :))
- 80% от феновете/членовете в една страница/група не се връщат. По-добре да имаме по-малко, но по-качествени фенове отколкото повече, но некачествени;
- Статусите най-малко се харесват на Facebook;
- Пикът в разглеждането на снимки е в събота. За да ангажираме хората е добре снимките да ги качваме на порции. По този начин те ще се покажат няколко пъти, съответно заедно с всички харесвания и коментари. Слагайте тагове на снимките;
- Жените коментират повече от мъжете;
- Когато създаваме страница е добре първо да експериментираме преди да я пуснем онлайн. Добре е да имаме план за това какво искаме да постигнем;
- Хората влизат във FB в 8ч, 16ч, 20ч, 23ч - затова трябва да сме там по това време;
Полезни инструменти:
- howsocialble.com - измерване на brand visibility;
- Socialmention - измерване на brand visibility;
- Изчисляване ранга на FB страница/група - Edgerangchecker. Много добър инструмент, който подробно показва кога - в кой ден членовете са били активни, от кога са последните фенове и пр.;
- Автоматизирано публикуване на съдържание - Sendible.com
Няма коментари:
Публикуване на коментар