20 януари, 2011

Enterprise 2.0 : Leveraging collaboration platforms to foster knowledge, innovation and productivity


Ето една подробна презентация за това как Enterprise 2.0/ Social Software for business и т.н помага в управлението на знанието, открива добрите идеи и довежда до по-продуктивна съвместна работа.

Ето извадка от най-интересното:

Knowledge

  • Knowledge worker is one who works primarily with information and one who develops and uses knowledge in the workplace. Butler Group

Productivity
  • Knowledge workers spend up to 30% of their working day looking for data.
  • Only 44% of corporate users can find the internal file they are looking for compared to 86% of similar internet users. Forrester
  • Мanagers spend 2h/day searching for information. 50% of found info is of no value.

Innovation
  • Innovation translates knowledge into economic growth and social well-being

Collaboration
  • Based on proximity, people are not likely to collaborate very often if they are more than 50 feet apart.
  • 25-50% of workforce is engaged into knowlеdge-based collaboration consisting of "tacit"

Brand awareness via storytelling


Как създаването на "филм" или "игра" за нашия бранд ангажира аудиторията.
Filmmaking - Coca-Cola & Gatorade
Game-making - Fiat & Pepsi

Enjoy:)

06 януари, 2011

Leverage social software for increased employee engagement nad performance


или Защо бизнесът да внедри социален софтуер и кои са основните предимства за организацията?

Бих искала да споделя с Вас основните моменти от презентацията на Micheal Fauscette - Software Business Solutiuons в IDC, в която той разглежда причините за внедряване на социален софтуер за бизнеса, предимствата при неговото използване и бизнес предизвикателствата пред неговото внедряване.

В началото той споделя резултатите от проведено запитване - Кой е най-често използваният инструмент за съвместна работа във Вашата организация? Голяма част от респондентите отговарят, че това е IM и имейла. Това се дължи на установените принципи на работа и от една страна нежеланието на служителите да използват нови технологии и пр.

Fauscette продължава с причините, поради които близо 40% от бизнеса бавно започва да преминава към т.нар. Social Software for Business или социален софтуер за бизнеса:
Бизнес моделът се променя. Променя се и начинът на "опериране на бизнеса и превене на бизнес". "Новият" бизнес се характеризира с:
- хипер-свързаност;
- глобалност;
- децентрализация;
- мобилност;
- по-висока конкуренция.

Променят се и самите хора, начинът, по който вършат работата си и споделят и управляват информация. Хората вече се събират онлайн, там търсят съвети и знание за продукти, търсят експерти.
Съответно се променят и технологиите, които бизнесът използва:
- организират се общности от интереси;
- Cloud computing;
- SaaS;
- мобилни приложения;
- отворени платформи;
- интеграция между приложенията и пр.

Служителите, клиентите, доставчиците, партньорите все повече имат нужда да работят заедно, за да доставят по-голяма стойност и произвеждат съвременни, отговарящи на нуждите на клиентите продукти и услуги.

Ето резултатите от трите най-важни проучвания, проведени от IDC.

Защо бизнесът да внедри социален софтуер?
- научаване на нови познания - 60% от респондентите
- споделяне на знание - 55%
- комуникация с колеги - 30%

Основните предимства при използване на социален софтуер за бизнеса?
- лесно за използване - 50%
- по-добра вътрешна комуникация - 35%
- по-добра двустранна комуникация - 35%
- достъп до повече знания - 35%
- по-продуктивна работа - 30%
- комуникация в реално време и получаване на отговор на момента - 25%
- по-добри и информирани бизнес решения - 25%

Кои са основните бизнес предизвикателства пред внедряването на социален софтуер за бизнеса?
- да накараш служителите да участват - 50%
- да се измери влиянието на социалния софтуер върху бизнеса и резултатите - 40%

04 януари, 2011

Анализ на уеб сайта с HubSport 30-day Trial



Не знам дали съм споделяла с Вас HubSpot 30-дневната тест версия на софтуера им за оценка и анализ на уеб сайт. Надявам се да е полезен колкото и другия им фри инструмент - HubSport ВebSite Grader :)

Online marketing influence/ Изчисляване влиянието в социалните мрежи



След като прегледах статията в Mashable за 11-те уеб сайтове, които да следим през 2011, един ми направи впечатление - Klout - The Standart for influence. Това е онлайн инструмент, който се свързва с профилите в Twitter и Facebook и на база активността на потребителя изчислява влиянието в социалните мрежи. Klout предлага няколко разбивки на онлайн влиянието:
- като какъв се класифицираш. Аз спадам към клас Explorer като на 2-ра страница дават подробен анализ.
- от кого са повлияни публикациите ти.

Инструментът е удобен, когат оискаме да открием влиятелни блогъри и професионалисти. Подобен инструмент, за който вече писах е PostRank.

29 декември, 2010

Обединение на блогове


От днес преместих постовете си от блогаNew Rules Marketing book към този блог. Реших да го направя, защото донякъде темите, по които пиша се застъпват и за Уважаемия читател ще е по-добре да намира всичко "сътворено" :)) от мен на едно място.
Надявам се да почитателите на New Rules Marketing Book блога да открия и в този. Благодаря :)

22 декември, 2010

The Social Organization - The Business Value of Social Software CIO Forum


В 21 слайда Bilal Jaffery разказва за стойността на социалния софтуер за бизнеса.
"Information conversation is probably the oldest mechanism by which opinions on products and brands are developed, expressed, and spread."

"Your open and social organizational culture is your competitive advantage."

20 декември, 2010

2 New Ways To Find Influencers Quickly And Affordably


Един чудесен, бърз и лесен начин да открием "influencers" в определена сфера, област и тема е като потърсим в google... но вече има и специалне инструмент, който се казва PostRank.
Работи на принципа на създаването на профил на инфлуенсърите - връзка към профили в мрежата и блогове/ сайтове, които са създали/пишат. Към всеки профил има Postrank analysis. По този начин се следи влиятелността и четаемостта.
PostRank Iмат и facebook приложение.



2 New Ways To Find Influencers Quickly And Affordably

What Happens After the Facebook Like? 20 Tips To Engage Your Audience After the Like


Няколко прости правила за това как да работим с facebook групите, които сме създали:



What Happens After the Facebook Like? 20 Tips To Engage Your Audience After the Like | The Customer Collective
Web Statistics