03 ноември, 2009

Marketing 1.0, 2.0 и 3.0


Наскоро търсих в Amazon за нови и интересни книги за маркетинга и попаднах на новата книга на Филип Котлър за Marketing 3.0. За съжаление книгата ще излезе догодина априли месец! Е, ще почакаме.:)
Ето как Филип Котлър изобразява маркетинг 3.0 в един слайд:



Какво ще представлява маркетинг 3.0? - добавяне на т.нар. human spirit dimension. Компаниите ще започнат да стават все по-чувствителни на теми, които засягат човечеството - зелени идеи, икономии, социална политика и пр. Продуктите, които използват и произвеждат ще бъдат от голямо значение за клиентите.

Какво да вземем от Marketing 1.0 и 2.0?
Marketing 1.0 е основополагащ и за мен нито един закон не е за пренебрегване - ноооо трябва да го пречупим през призмата на Marketing 2.0. В Marketing 1.0 стоят сегментирането, анализа на пазара, законите на ценообразуването, стоковата политика и пр.
В Marketing 2.0 разширяваме т.нар. П - Promotion. Допълваме го с лесни и евтини начини за комуникация с клиентите. Т.нар. Web 2.0 развързва ръцете на маркетинг отдела за "разпращане на реклмани съобщения". Но тези реклмани съобщения вече се подбират от клиентите и Те решaват дали да ни обърнат внимание. От Маркеитнг 2.0 не трябва да збравяме НИЩО, а тези, които все още не са започнали с него - имат да извървят доста дълъг път.

Макар че и в Marketing 1.0 се говори за т.нар. социална отговорност, Marketing 3.0 сигурно ще му обърне по-голямо внимание. Но тук участието на клиенте ще е също по-голямо, тъй кати те са загрижени за това какво причиняваме на самите себе си, замърсявайки природата. :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Web Statistics