23 ноември, 2009

Какво точно е social networking for business?



На няколко пъти в този блог е ставало въпрос за social networking for business. Давала съм примери защо да го правим, как да го правим, инструментите, с които можем да го направим... и пр.
Сега бих искала да споделя личния ми опит относно social networking за бизнеса.
малко отклонение - Надявам се всеки да може да направи ясно разграничение между social networking for business (SNB) и social networking в лицето на LinkedIn/ Facebook или др. SNB събира на едно място профилите/ служителите в организацията и това, което те споделят - ЗНАНИЕТО.
Няма да споменавам конкретни имена, а само инструментите, които ползвам и как те се отразяват върху компанията.

До скоро на разположение имахме уеб услугите Профили, Общности, Дейности/Задачи, Бързи връзки, Блогове. Сега към всичко това добавихме Дискусии/форуми към Общностите, Уикита, уиджети, Споделяне на файлове, Микроблогинг, Фийдове и други малки, но доста полезни инструментчета.
Какво повече ми дават тези услуги?
Най-много ми допадат дискусиите към общностите. Напр. сме създали общност за Маркетинг, където всеки един от нас споделя знанието,решаваме какво да правим, дискутираме идеи, стигаме до заключения. И всичко това без да губим излишно време в срещи. Пишем, когато имаме време. Получава се и един вид brainstorming.
Микроблогинга ме запознава с това какво прави всеки един от колегите. Всеки е намерил своя начин да го използва, което също му спестява ПИТАНИЯ, разкарвания, телефонни обаждания и пр.
Посредством общностите мога да разбера кой от какво се интересува.
Файловете използваме, за да споделим важни документи.

Конкретни примери ще давам в движение, защото както знаете, когато едно решение наистина заработи, тогава то дава най-добрите резултати.

Reblog this post [with Zemanta]

2 коментара:

Goran каза...

Лиде, на този етап това, което правят всички SNB платформи, според мен е далече от момента когато ще има възвръщаемост и полза от Знанието натрупано в тях. По-скоро засега сме на етапа - още един комуникационен канал в компанията.

Лидия Викулова каза...

@ Горан, благодаря за коментара. Съгласна! Доста има да попишам, за да имаме възвръщаемост, но все пак като сложим времето, което пестим от срещи и факта, че не прекъсваме работния си процес, това малко или много допринася за възвръщаемостта.
Дори вече не мога да си представя компанията без вътрешен SNB:)

Публикуване на коментар

Web Statistics