20 ноември, 2009

Socil Media Newsroom, Buying Persona and more



Преди време приключих с книгата на Meerman Scott за New Rules. Какво обаче най-много ме впечатли и какво първо ще направя?

Social Media страница: За новия ни сайт ще направя Social media Newsroom, където на едно място ще събера най-интересното от Лотус - RSS от блогове, bookmarks, презентации, pictures. Ще имам секция PR contact info. И тъй като новият ни сайт ще е базиран на WebSphere Portal, а страниците са построени с помощта на портлети, по всяко едно време ще мога да добавя RSS или връзка, от която имам мужда.

Buying Persona. Тази част от книгата ми беше доста интересна и бих желала наистина да успея във формирането на BP за нашата компания. Ето и как може да стане това:
1. Маркетингът трябва да отговори на целите на компанията, а не самоцелно да си поставя такива. Кои са целите на компанията - увеличаване продажбите, генериране на нови клиенти, задържане на настоящите клиенти, увеличаване последователите в Общността и пр.?
2. Сега вече маркетингът влиза в сила. Той трябва да постави свои цели, следствие от корпоративните.
3. Определяне на хората, които да отговоарят за изпълненито.
4. Сега обръщаме внимание на клиентите, т.е на bp. Определяме 1 до 3 bp, които да "преследваме"/ обръщаме се.
5. За всеки от BP-нас трябва да изградим профил, който включва инфо за:

* Какви цели имат BP?
* Какви проблеми се опитват да решат?
* Каква медия четат, на коя медия се доверяват?
* Какви думи използват?
* Кои фрази им въздействат?
* На какъв език говорят (ит, мениджъри и пр.... )?
* Какво харесват?
* Къде ходят?
* какво търсят в нета?
* Как търсят в нета?
* Какви думи използват?
* Какви решения използват, за да решат проблемите си?

Тук най-важното е да говорим на ТЕХНИЯ език!, на този език, който ТЕ разбират.

6. На базата на отговорите, които ще съберем изграждаме профила, съответно начина, по който ще стигнем да тези хора.
7. Какво искаме BP да знаят, мислят, говорят за нас/компанията? Какво е съобщението, което ще отправим към всеки различен BP? (съобщението не трябва да е самият продукт, а стойността, която носи, проблема, който решава.
8. Какво клиентите реално купуват от нас? - (както беше писал Котлър - "ние продаваме не бормашини, а дупки...."; наскоро и бмв пуснаха нов слоугън - ние продаваме щатие)

Интернет страницата - sales cycle: Доста познания (обобщени и подредени) получих относно това как се построяват интернет страниците в зависимост от sales cycle.
В началото, когато клиентът посети сайта, той не се нуждае от много и подробна информация. Нужно му е да знае какви проблеми решава с помощта на нашия продукт. На следващо ниво можем да подадем повече инфо за самия продукт + възможности за връзка с нас, използвайки разнообразието на маркетингови канали.

Squidoo lens: Lenses е доста интересен social media инструмент, който ни дава възможност да публикуваме flyers или signposts, които събират на едно място експертизата или интереса ни по някоя тема.
Имам направени 2-3 страници, но все още са в процес на попълване на съдържанието.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Web Statistics