08 декември, 2011

Споделено от Маркетинг с нулев бюджет 2, част 2



Винаги имаш какво да научиш от маркетинг семинарите! Именно затова споделям с Вас и втората част от лекциите на семинара "Маркетинг с нулев бюджет 2"  



Локално SEO - Станислав Димитров
Лекциите на Станислав винаги са били много полезни. Той споделя social инструменти, които всеки може да приложи някъде в работата си или живота.
Аз също ще споделя акцентите и полезните social инструменти, за които научих:

  • Участие в каталозите на Google;
  • За да сме добре оптимизирани така да го нарека "по място", трябва да отговорим на следните изисквания: Location - близост на бизнеса, къде се намира;
  • Relevance - уместност на името на бизнеса, категория;
  • Prominence - популярност, ревюта, цитати;
  • NAP - (name, address, phone) - да са еднакви навсякъде в интернет;
  • Трябва да имаме добре попълнен профил, описание (200 символа) да сме избрали правилните категории - пет на брой, да имаме ревюта, оценки от потребители. Хубаво е да пускаме месечните промоции;
  • На страницата на адреса в уеб сайта да имаме вградена карта на местоположението;
  • Детайлите на контактите - на всяка страница;
  • Снимки във Flickr добре се индексират;
  • Picasa позволява и задаваме на местоположение;
  • Foursquare - създаване на venue или page за бизнес;
  • Останалите споделени инструменти можете да видите директно от презентацията - няма да съжалявате.

Иво Илиев за Онлайн репутацията
До момента не бях слушала лекция на Иво. Разбира се, той много ми хареса :)
Ето и акцентите:

  • Винаги знайте какво мислят за вас го имайте в предвид;
  • Хората търсят, но не се знае на кого ще попаднат. Затова трябва да знаем какво пише за нас в интернет;
  • Бизнесът е бизнес на отношенията - Likeonomy;
  • 81% от хората първо търсят в интернет преди да купят;
  • Добре е да знаем кои са нашите инфлуенсъри и просуматори (тези, които тестват продукта и задължително пишат в интернет за него);
  • Хубаво е винаги да търсим (превантивно да питаме) препоръки и мнение и когато хората търсят нещо за нашия продукт, отговора да го намерят при нас;
  • В Google Alerts да задаваме сигнали за: име на фирма в различни словосъчетания, уебсайт, адрес, продукти, категории, геолокация, конкуренти, "link:www.site.com" - къде са сложили линк към нас;
  • Blogpulse - да следим дали някой не е написал нещо за нас;
  • Samepoint - какво казват за нас в social media;
  • Ако успеем да съберем армия от онлайн защитници, потребители, това ще ни спести доста усилия.

Как да изкушим потребителите? - Мирена Тодорова
Това беше доста добра презентация. Мирена сподели много идеи, които са ползвали за популяризирането на продуктите на Победа. Да си призная останах очарована. Победа имат 6 страници във FB, работят с блогъри, участват в други FB страници, постоянно организират игри и раздават награди.
Ето и някои от част от акцентите:

  • Всеки човек иска отношение, подход, преживяване;
  • В интернет трябва да сме загадъчни, атрактивни;
  • Да обещаваме повече неща, но и да изпълняваме;
  • Да не постваме постоянно информация.


Стела и "Право в сърцето"
За съжаление не можах да присъствам на тази лекция. Знам само, че и от нея можете да вземете по нещо полезно и за вашия бизнес. :)

07 декември, 2011

Споделено от Маркетинг с нулев бюджет 2



И тази година имах възможността да участвам в семинара Маркетинг с нулев бюджет 2. Отново беше 2 дни и отново имаше какво да "вземеш" със себе си.
Аз както миналия път си водих записки - винаги имаш какво ново да чуеш и научиш. В twitter можете да проследите коментарите на #zeromarketing.

E-mail камасутра
Борил сравни имейл маркетинга с процеса на запознанството - ангажиране, ухажване, щастливо събитие, играчки (инструменти), връзка, продажба.
Споделям с Вас акцентите:
  1. Хората не се интересуват от нас независимо какво правим, а какво те получават в замяна
  2. Как да ангажираме аудиторията, на която изпращаме имейл?
    • поредица от истории от практиката;
    • полезен мини курс;
    • специализирани доклади;
    • информационен бюлетин - новини от бранша на клиентите, а не новини, които засягат нас;
    • кратки съвети;
    • инфографики, карикатури, анкети, гласуване, споделяне на идеи;
    • конкурси и съревнования;
    • подаръци;
    • приятни изненади.
  3. Когато правим предложение, трябва да се поставим на мястото на хората и да си задаваме следните въпроси:
    • Какво се опитвам да продам?
    • колко струва?
    • Защо да ти се доверявам?
    • Какво има за мен?
  4. Каквото и да прави клиентът иска да се чувства спокоен - колкото по-рано, толкова по-добре. Хубаво е да покажем защо да ни вярват? (отзиви, факти, препоръки, квалификация...)
  5. Mailchimp - препоръчана от Борил имейл система за изпращане на имейли


Уеб тетрис - правилните елементи на правилните места
Лекцията беше на тема правилно построяване на уеб сайт (кои елементи къде да стоят), за да се постигне по-голямо въздействие върху потребителя.

Акценти:
  1. Потребителите не обичат да мислят;
  2. Потребителите сканират съдържанието. Поради тази причина отделните елементи трябва ясно да се отличават, за да могат да насочат клиента към правилното място;
  3. Много добре трябва да се подберат точните думи. Пример: по-въздействащо е "регистрирай се" от "регистрация" или "Запазете Вашето място СЕГА";
  4. По-добре да се използват стандартните бутони и символи, отколкото да се експериментира;
  5. Полето за търсене да стои горе дясно (традиционно - поле + символ лупа);
  6. Сайтът без шум - ясна структура, важните неща на първо място, елементи за кликване да се виждат, да се спазват установените правила;
  7. Сайтът да го възприемем като билборд на магистрала. Потребителят го сканира толкова бързо и вижда точно това, което би видял на билборда на магистралата.

Как да построим съдържанието в уеб сайта?:
  • Да не е подробно, да се съкратят ненужните думи и абзаци, да е Вие-ориентирано;
  • Да се говори за нуждите на клиента;
  • Може да се замести с картинка.
Постояване на Facebook страници. Да включим следните елементи:
  • Хумор;
  • Да се подчертая бутона Like (напр. със стрелки...);
  • Да се даде допълнителен стимул;
  • Менюто да се персонализира;
  • Игри.

Похвали и кризи - как да реагираме? – Бисер Вълов
Тема, която доста фирми пренебрегват. Признавам си, че и аз не й обръщам достатъчно внимание и имено затова ми беше и полезна. На пръв поглед нещата изглеждат лесни, но ....

Акценти:
  • В по-голяма част от случаите кризите се пораждат от конкурентите;
  • По време на криза първо трябва да се погрижим за сигурността, хората, ресурсите;
  • Винаги трябва да сме подготвени, а това включва: планове на варианти за реакция, кризисен контакт лист, предварително сформиран екип и отговорници;
  • Най-важното по време на криза: да не реагираме веднага, да изчакаме, да анализираме коментарите - на какво се дължат, дали нямат връзка с конкуренцията, да се отговаря лично и открито, да сме справедливи, не пресметливи и пр.;
  • Да не се обясняваме в коментари повече от два пъти. Ако не можем да го кажем, то по-добре да изнесем диалога навън;
  • Когато имаме положителни коментари: да ги събираме в база, да сме благодарни, да отдадем лично внимание;
  • Когато отговаряме във FB целта е да провокираме диалог, а не само да благодарим. Да задаваме емоционални въпроси.


Позициониране и популяризиране на световния пазар – Хрис

Акценти от презентацията:
  • Ако искаме да разпространим нашите идеи/ продукти и пр. да използваме личните си контакти, да им изпратим лично съобщение, да им изпратим персонализирам имейл;
  • Да комуникираме с хората и да събираме контакти;
  • Да разпределим контактите си в листи - Twitter, Facebook;
  • Ако ни предстои пускане на нов сайт/ услуга, да пуснем Beta start up с предварително записване. Хубаво е да добавим social share инструмент;
  • Важно е да знаем: Хората по един и същ начин ли мислят/ описват за нашия продукт както ние мислим за него?;
  • Да се фокусираме върху силните ни страни: какво правим по-добре от конкурентите;
  • Да не предлагаме стоката "X" ако клиентът го вижда като "Y";
  • Съвети: да търсим мнение/ съвет, да подарим нещо за положеното усилие на хората, да ги питаме (анкета, feedback форма).
БЪДИ 12 ПЪТИ ПОЛЕЗЕН И 1 ПЪТ РЕКЛАМИРАЙ


Маркетинг "вирус" ефект - Александър Ненов
Александър имаше доста интересна лекция откъм идеи как ние самите да предизвикаме вирусен ефект чрез споделяне на видео.
От практиката си той сподели как по-бързо са разпространили шума около новия сезон на Биг Брадър и пускането на нова социална мрежа за запознанства. Самите те правят видеото, наемат актьори. След това споделят видеото в social сайтове. И резултатът е - дават ги по новините на btv, а гледанията в сайтовете се увеличават многократно.

Очаквайте 2-ра част от статията  "Споделено от Маркетинг с нулев бюджет 2"
Споделени презентации на уеб сайта.

12 август, 2011

Кой е най-верният ти retweeter?







Една от новите услуги на Twitter e WhoReTweetedMe. С едно копи и пейст можете да проследите всички тетвитвания за създаденото от Вас съдържание.
Весело туитване :)



Мечта за шопинг маняци


Много удобно и интересно приложение за шопинг маняците са направили от Westfield Shopping Centers Инсталираш го на телефона си и започваш броузването. Ако ти трябва нещо просто го търсиш и получаваш резултатите на момента. Виждаш къде можеш да го намериш, можеш да сравниш цените, дори да се обадиш в магазина....
Е, да го имаше и за нашите молове :)

11 август, 2011

Да сложим имейла на правилното му място!?


Привърженик съм на идеята, че имейлът не е всичко. Имейлът не е основното комуникационно средство в организацията. За никого не е рентабилно да "споделяме" файлове, текстове по имейл. Мога да изброя и още факти (можете да видите свързаните статии по-долу), но искам да споделя с Вас една презентация, първата част, от която е доста силна.

09 август, 2011

Кои са трите ключа към постигане на "Social Business"?




Да бъдем "social" - една част от бизнеса се е превърнал в "social", другата част е на изчакване. По-голямата част от организациите използват social-а , за да се представят навън, т.е. за маркетинг цели. Имат изградени профили, facebook страници, пишат блогове и пр. Да, това носи печалба на бизнеса, но е насочено навън, извън организацията. Дори в повечето случаи споделеното остава отвъд границите на организацията, което е в ущърб на компанията. А и някои от социалните инструменти не са предназначени за бизнеса, а за нека така да го кажа "всеобщо" ползване.

Как организацията да се възползва от предимствата и възможностите на social инструментите, така че да се превърне в social бизнес?

  1. Не правете бизнеса си (знание, информация... ) достъпен за всички, а направете бизнеса си социален, като се фокусирате върху него и интегрирате в ежедневните бизнес процеси и приложения social елемента. Направете корпоративния интранет социален, като вкарате услуги като статус, коментари, изграждане на профили, уикита и пр. Добавете към имейла социалното, за да е по-удобен за работа и исканата информация да откривате по-бързо. Към бизнес приложенията напр. интегрирайте връзки към профилите на служителите.
  2. Фокусирайте се върху хората, а не съдържанието. Хората създават съдържание и информация и около тях трябва да "въртят" нещата. Хората са и тези, които ползват съдържанието и трябва да могат да го откриват, споделят и разпространяват лесно.
  3. Ценното в една организация, освен човешкия капитал, е информацията. Информацията, която е в главите на хората, в пощенската кутия, на файловия сървър, на твърдия диск, всичко това може да бъде изкарано от традиционните неефективни модели на работа и да бъде вкарано в собствена social платформа за бизнеса.... Защото социалните платформи за бизнеса са направени за нуждите на бизнеса, фокусират се върху хората и запазват споделената информация


08 август, 2011

The Social SW Market




Голяма част от бизнеса вече използва "social" инструменти за работа както в самата организация, така и извън нея. Някои внедряват цялостни платформи, други използват решения на парче.

Кои са най-големите в Social бизнеса платформи?


Как се позиционират? Как можем да ги придобием и ползваме?... можете да прочетете в следващите редове.

JIVE
  1. Слоган: Connect your enterprise inside and out
  2. На пазара от: 2007 Jive ClearSpace
  3. Позициониране: Позициониране до големите компании като IBM, Microsoft (обявено на Enterprise конференцията в Бостън 2010) в борба за големите сделки. Jive се обявява като „enterprise-class, company-wide backbone for all facets of business collaboration”, „(Little) big company”.
    • Small Business – Jive Express / Jive SBS SaaS
    • Medium Business – Jive SBS On-premise
    • Large Business - Jive SBS On-premise
    „Jive moves from being the big fish in a small social technology pond to being the small fish in a much bigger pond”
  4. Интеграция с други продукти на пазара: Като самостоятелен продукт Jive работи много добре, но интеграцията му с вече внедрени решения е трудна.
  5. Цена: Jive се предлага като Foundation версия, която включва голяма част от social услугите, от които компанията би имала нужда. В допълнение се предлагат и кастамизирани решения.
    • Jive Express е cloud amazon EC2 решение, 3$ user/month.
    • Jive SBS (SaaS)
    • Jive SBS (On-premise)
  6. Подход при продажбите:
    Изграждане на партньоска мрежа:
    • Alliance partners: CSC (имат офис в БГ)
    • Technology & OEM Partners - SAP, Oracle, Google (с офиси в БГ)
  7. Начин на внедряване:
    • SaaS – Jive Express – Cloud Amazon EC2
    • Hosted – Jive SBS Hosted – Hosted – Dedicated -Sunguard
    • On-premise – Jive SBS On-Premise – Self Hosted

SOCIALTEXT

  1. Слоган: Free the Flow of WorkНа пазара от: 2003 като Wiki продукт
  2. На пазара от: 2003 като Wiki продукт
  3. Позициониране:
    • Medium Business - SocialText Social Software Hosted Service
    • Large Business - SocialText Social Software Appliance
  4. Интеграция с други продукти на пазара
    • Интеграция със SharePoint, Lotus, някои уиджети
  5. Цена:
    • SaaS: 6$user/month (min users 100)
    • Hosted Appliance/On-Site Appliance: 6$user/month плюс 1$K managed appliance fee/month
  6. Подход при продажбите:
    • Имат изградена дистрибуторска мрежа
    • Service Partners
    • Technology Partners (Motorola, Intel, Research in Motion, VMWare)
    • Referral Partners
    • Sales Partners (Intel)
  7. Начин на внедряване:
    • Hosted Appliance
    • On-site Appliance

TELLIGENT

  1. Слоган: Listen. Engage. Measure
  2. На пазара от: Community Server Product: 2004 New Product Portfolio: 2099
  3. Позициониране:
    Стратегията на Telligent е да предостави платформа, която обединява "social computing", "enterprise technology" и "traditional communication" с цел намаляване потоците на информация и увеличаване възможностите за анализ на данните в и извън организацията. (Telligent Analytics differentiator)
    Upper Medium & Large компании.
  4. Интеграция с други продукти на пазара:
    • Microsoft Exchange, Active Directory, SharePoint, LDAP
  5. Цена:
    Нямат открита ценова политика. Работят главно за големите компании като за тях изготвят специални ценови пакети.
    Пример за компания 40 човека: $30,000 + 20% Maintenance and Support
  6. Подход при продажбите:
    Имат разработена партньорска програма:
    • Application Partners
    • Consulting Partners
    • Distribution Partners
    • Referral Partners
    • Без представител в БГ
  7. Начин на внедряване:
    • On-premise
    • SaaS
IBM CONNECTIONS
  1. Слоган: Discover Expertise. Deliver Results
  2. На пазара от: Lotus Connections 1.0 – 2007
  3. Позициониране:
    IBM Lotus Connections e софтуер за изграждане на социална мрежа за бизнеса, който дава възможност на всички бъдат по-иновативни и спомага за по-бързо изпълнение на задачите чрез силата на динамичните мрежи от колеги, партньори и клиенти. Small Business - LotusLive
    Medium Business - Lotus Connections Hosted
    Large Business - Lotus Connections On-premise
  4. Интеграция с други продукти на пазара:
    • Microsoft SharePoint, LDAP, Lotus продуктите, Confluence, Plug-in, Widgets. Работи добре в не-Lotus среда
  5. Цена:
    • Subscription & License based
    • LotusLive Connections: 7,03 eur
    • Lotus Connections Hosted: up to 7 eur
    • Lotus Connections on premise: 112 eur/license
  6. Подход при продажбите
    Изградена партньорска мрежа с представите в България
  7. Начин на внедряване:
    • On-premise
    • Hosted
    • SaaS

03 август, 2011

Read It Later - полезен инструмент за четене "след това"


От доста време исках да си намеря инструмент, с помощта на който да "запомням" всички полезни статии. И преди съм го ползвала, но сега отново инсталирах плъгина за firefox на ReadItLater. Добавих го и към iPhone-а си. Приложението предлага възможност и за офлайн четене, като сваля текста на компютъра или телефона.
Happy Reading :)

Read It Later: Installed

20 юли, 2011

Полезни инструменти и трикове за Google+


Имам google+ акаунт. Признавам си, не го ползвам много. Поне в момента не виждам смисъл.Link

Днес се поразрових малко и намерих полезни статии и инструменти, които ще направят Google+ живота Ви по-лесен.

Ето ги и тях:

  1. На първо място - Google+Facebook. За тези, на които ще им липсва стената от FB, могат да си инсталират този плъгин.
  2. Какво има в Google+ и някои полезни съвети можете да намерите в статията 40 Google Plus Tips for Newbies. Тук, освен съвети, има и полезни връзки към инструменти.
  3. Google+ Search Engine Result Page (SERP) - как да направим акаунта си по-видим за търсачките и какво търсачката вижда от нашия профил в Google+.
  4. gplus.to/username - инструмент да съкратим дългия Google+ URL и да му сложим ключова дума.
Enhanced by Zemanta
Web Statistics