08 октомври, 2009

Social software for business introduced at Webit



Тази седмица съм на очакваното от всички събитие Webit - e-marketing & e-business expo.
Предполагам се чудите защо пиша в този блог като става дума за маркетинг:) ... поради спецификата на лекцията - Успешни практики за ефективен B2B маркетинг чрез социалните мрежи. Тази лекция беше жив пример за това как служители и клиенти могат да "работят" заедно посредством не публичните социални мрежи, а посредством Собствена бизнес социална мрежа.
Презентаторът се казва Хакан Тетик - основател и член на борда на Dataport.
Служителите на Dataport правилно са уловили уеб 2.0 течението и най-вече начинът, по който най-добрите уеб 2.0 услуги могат да влезнат в употреба на бизнеса.
Хакан започна с това, че Facebook и други подобни мрежи НЕ са мястото, където можете да комуникирате помежду си, да обменяте идеи, да работите заедно. Първо от гл. т. на сигурността и второ, че в това уеб пространство е много невероятно да срещнете всички Ваши клиенти и да успеете да им окажете такова влияние каквото искате.
(Между другото Хакан спомена необходимостта всяка една компания да има решение, с помощта на което да управлява бизнес процесите си - CRM. Това е базата, от която всяка компания трябва да започне. Капакът на цялата комуникационна система е Порталът. Това е бъдещето. Това е онлайн пространството, където всеки - служител, партньор, клиент или друг могат да получат нужната информация, да работят, да общуват в реално време.)

Така се стига до идеята - SalesClub, което е изцяло разработено от Dataport. Това е социален софтуер за бизнеса, насочен към управление мотивацията, интерактивната работа, производителността на служителите и знанието. Хакан представи решението като такова, което носи Емоционален заряд - Emotional.
В момента, в който го представи се сетих за решенията, които използваме в компанията и които имат същата функционалност, предлагат почти същите уеб инструменти. Попитах го дали е чувал за LC и той каза: " Yes. But LC is not emotional!"
SalesClub включва услугите познати ни от Facebook + още други, които спомагат интерактивната работа, а именно:
- Лична мрежа от приятели;
- Новини и съобщения;
- Секция за подаръци или нещо подобно - Rewarder;
- Форум;
- Чат;
- 3D галерия;
- Част за информация - Info Cube & Info Board;
- Анкети и изследвания;
- 3G mobile & network;
- Място за оферти, оплаквания и пр.;
- Стена - Какво ново днес и пр.

Предполагам всички тези услуги са Ви познати и няма смисъл от обяснение. Идеята каква е?
Хакан даде пример с retail store (защото решението намира по-голямо приложение в компании, които почти и изцяло се занимават с продажби - търговска компания, застраховки и пр.).
SalesClub е мястото както за служители, така и за клиенти - нека да го нарека екстранет за служители и клиенти.
С какво СalesClub помага на служителите? Това е мястото, където всеки може да сподели опита си, да разкаже как успешно е продал стока, с какви клиенти се с срещнал, какви трудности е имал или пък да прочете нещо полезно от свой колега, да получи съвет и пр. Тук мениджърите могат да организират състезание между служителите, да пускат анкети. Така средата на общуване става много по-интерактивна и интересна. Тя повишава способностите на служителите (среда, в която могат да учат), мотивира ги и ги стимулира да споделят.

А с какво тази niche уеб среда ще е полезна на клиентите?
Ами това е малкото им Общество, където те намират Цялата нужна информация, четат мнения на клиенти, решават какво ще купят (набелязват стоки, взимат решение за покупка), дават своите идеи (така те се превръщат в "създатели" на бъдещи продукти и услуги), дискутират и пр.
Това онлайн пространство е тясно специализирано и дава основата за подобряване на двустранната комуникация с външния свят. Така клиентите остават с впечатлението, че компанията се грижи за тях (което е истина).

И като обобщение:
Ако искате да правите повече продажби, да станете по-близки с клиентите си и своевременно да отговаряте на нуждите и запитванията, то създаването на социална мрежа за бизнеса е пътят, по който трябва да поемете.

Следват впечатления от другите лекции


Reblog this post [with Zemanta]

2 коментара:

Ивелина Атанасова каза...

Лиди, това има ли нещо общо с клубовете на Контакто и групите, които могат да се направят във връзка с някоя фирма и нейните продукти/служители/политика .....?

Лидия Викулова каза...

По-скоро, Не. Това са малки групи, а не цяла Общност.
Пример за такава е LoCoPo.net - това е българското Лотус Общество. Тук са събрани профили, блогове, задачи, бързи връзки, форуми, дискусии. Хората, които участват в LoCoPo знаят, че тук е мястото, където ще намерят всичко за Лотус като платформа.

Публикуване на коментар

Web Statistics