Втората лекция след тази на Хакан Тетик, която ми допадна, беше тази на Пламен Русев за социалните мрежи. Да, в лекцията за мен имаше доста познати неща, но и добре синтезирана информация. Надявам се да публикуват презентацията, за да мога да я прегледам отново.
Няколко неща, които не могат да се пропуснат относно новите правила на маркетинга:
- Маркетолозите вече се превъплащават в ролята на "publishers";
- Хората вярват не в това, което им казват компаниите, а в това, което четат или това, което пишат другите;
- Поради изобилието от информация, хората филтрират това, което четат и поради тази причина трябва да сме изобретателни в това как стигаме до таргет групата си;
- Блогърите са тези, които могат да разпространят една новина много по-бързо. Блогърите имат доста голямо влияние и блогърите са тези, които биват цитирани на доста места.
Следват деветте правила, които е пожелателно да следваме ако искаме да успеем в онлайн маркетинга:
1. Слушайте преди да говорите!
Компанията, която държи на имиджа си "слуша" интернет и това какво се говори за нея в онлайн пространството. Освен това интернет средата дава нужните инструменти, за да бъдем в час с това от какво са вълнуват клиентите ни/ таргет групата, какви са техните коментари и пр.
2. Да не се страхуваме. Аз бих нарекла това правило - Да сме активни и винаги да коментираме нещата, които засягат името ни или това на организацията, за която работим.
Тук примерите са много - Пламен даде пример с Dell, аз ще дам с Globul - относно постовете, засягащи наличието на iPhone и ненамесата на нито един PR или маркетинг специалист от страна на телекома.
3. Важното е какво искаме да постигнем, не инструментите!
При онлайн маркетинга е важно какво искаме да постигнем, крайната цел. След това избираме нужните средства, за да го постигнем.
Това между другото е много добре описано в книгата на David Scott.
А ето и таблицата от ппт-то:
4. Ако искаме да успеем, е добре да съсредоточим вниманието си върху т.нар. niche markets. Това са все още незаетите пазари, където конкуренцията е по-малка и ако правилно проучим навиците на клиентите, то успехът неминуемо ще е с нас.
Това отново е много добре описано в книгата на David Scott.
5. Компаниите трябва да окуражават служителите си активно да участват в онлайн живота на компанията. Това се отнася и до клиентите. Ако организацията създаде онлайн Общност, която събира хора с едни интереси, активното участие е от голямо значение за живота на Общността. Тук можете да прочетете за social software for business и примерът на Хакан Тетик.
6. Ако започнем да използваме социалните мрежи за бизнес и маркетинг цели, не трябва да очакваме резултати веднага. Целият процес отнема близо година.
7. Седмото правило е свързано с Общностите, Fan страниците, които създаваме. За да съществуват, трябва постоянно да ги поддържаме, да публикуваме ново съдържание, да създаваме интерес. Пример: Nike общността, Lego и пр.
8. Reuse & Syndicate.
За да постигнем целите, които сме си поставили, използваме различни уеб 2.0 инструменти, но съдържанието, което публикуваме е едно и също. Под едно и също се има предвид, че идеята е една и съща. В резултат на това обратната връзка е различна. Това може да ни послужи и за отсяване на най-добрите канали/ инструменти за постигане на дадената цел.
9. Най-важното правило (освен това за Съдържанието) - Deliver Value! :)
Тук само ще изброя многото неща, които трябва да правим: participate, join, learn, create, discover, share, publish, attribute, encourage, comment, respond и т.н.
Обобщение: Преди да започнете със social networking, определете своите buying persona, местата, където ще ги намерите, инструментите, които ще използвате и езика, на който ще говорите.
Следва: Google Academy
Няма коментари:
Публикуване на коментар