12 август, 2011

Кой е най-верният ти retweeter?







Една от новите услуги на Twitter e WhoReTweetedMe. С едно копи и пейст можете да проследите всички тетвитвания за създаденото от Вас съдържание.
Весело туитване :)



Мечта за шопинг маняци


Много удобно и интересно приложение за шопинг маняците са направили от Westfield Shopping Centers Инсталираш го на телефона си и започваш броузването. Ако ти трябва нещо просто го търсиш и получаваш резултатите на момента. Виждаш къде можеш да го намериш, можеш да сравниш цените, дори да се обадиш в магазина....
Е, да го имаше и за нашите молове :)

11 август, 2011

Да сложим имейла на правилното му място!?


Привърженик съм на идеята, че имейлът не е всичко. Имейлът не е основното комуникационно средство в организацията. За никого не е рентабилно да "споделяме" файлове, текстове по имейл. Мога да изброя и още факти (можете да видите свързаните статии по-долу), но искам да споделя с Вас една презентация, първата част, от която е доста силна.

09 август, 2011

Кои са трите ключа към постигане на "Social Business"?




Да бъдем "social" - една част от бизнеса се е превърнал в "social", другата част е на изчакване. По-голямата част от организациите използват social-а , за да се представят навън, т.е. за маркетинг цели. Имат изградени профили, facebook страници, пишат блогове и пр. Да, това носи печалба на бизнеса, но е насочено навън, извън организацията. Дори в повечето случаи споделеното остава отвъд границите на организацията, което е в ущърб на компанията. А и някои от социалните инструменти не са предназначени за бизнеса, а за нека така да го кажа "всеобщо" ползване.

Как организацията да се възползва от предимствата и възможностите на social инструментите, така че да се превърне в social бизнес?

  1. Не правете бизнеса си (знание, информация... ) достъпен за всички, а направете бизнеса си социален, като се фокусирате върху него и интегрирате в ежедневните бизнес процеси и приложения social елемента. Направете корпоративния интранет социален, като вкарате услуги като статус, коментари, изграждане на профили, уикита и пр. Добавете към имейла социалното, за да е по-удобен за работа и исканата информация да откривате по-бързо. Към бизнес приложенията напр. интегрирайте връзки към профилите на служителите.
  2. Фокусирайте се върху хората, а не съдържанието. Хората създават съдържание и информация и около тях трябва да "въртят" нещата. Хората са и тези, които ползват съдържанието и трябва да могат да го откриват, споделят и разпространяват лесно.
  3. Ценното в една организация, освен човешкия капитал, е информацията. Информацията, която е в главите на хората, в пощенската кутия, на файловия сървър, на твърдия диск, всичко това може да бъде изкарано от традиционните неефективни модели на работа и да бъде вкарано в собствена social платформа за бизнеса.... Защото социалните платформи за бизнеса са направени за нуждите на бизнеса, фокусират се върху хората и запазват споделената информация


08 август, 2011

The Social SW Market




Голяма част от бизнеса вече използва "social" инструменти за работа както в самата организация, така и извън нея. Някои внедряват цялостни платформи, други използват решения на парче.

Кои са най-големите в Social бизнеса платформи?


Как се позиционират? Как можем да ги придобием и ползваме?... можете да прочетете в следващите редове.

JIVE
  1. Слоган: Connect your enterprise inside and out
  2. На пазара от: 2007 Jive ClearSpace
  3. Позициониране: Позициониране до големите компании като IBM, Microsoft (обявено на Enterprise конференцията в Бостън 2010) в борба за големите сделки. Jive се обявява като „enterprise-class, company-wide backbone for all facets of business collaboration”, „(Little) big company”.
    • Small Business – Jive Express / Jive SBS SaaS
    • Medium Business – Jive SBS On-premise
    • Large Business - Jive SBS On-premise
    „Jive moves from being the big fish in a small social technology pond to being the small fish in a much bigger pond”
  4. Интеграция с други продукти на пазара: Като самостоятелен продукт Jive работи много добре, но интеграцията му с вече внедрени решения е трудна.
  5. Цена: Jive се предлага като Foundation версия, която включва голяма част от social услугите, от които компанията би имала нужда. В допълнение се предлагат и кастамизирани решения.
    • Jive Express е cloud amazon EC2 решение, 3$ user/month.
    • Jive SBS (SaaS)
    • Jive SBS (On-premise)
  6. Подход при продажбите:
    Изграждане на партньоска мрежа:
    • Alliance partners: CSC (имат офис в БГ)
    • Technology & OEM Partners - SAP, Oracle, Google (с офиси в БГ)
  7. Начин на внедряване:
    • SaaS – Jive Express – Cloud Amazon EC2
    • Hosted – Jive SBS Hosted – Hosted – Dedicated -Sunguard
    • On-premise – Jive SBS On-Premise – Self Hosted

SOCIALTEXT

  1. Слоган: Free the Flow of WorkНа пазара от: 2003 като Wiki продукт
  2. На пазара от: 2003 като Wiki продукт
  3. Позициониране:
    • Medium Business - SocialText Social Software Hosted Service
    • Large Business - SocialText Social Software Appliance
  4. Интеграция с други продукти на пазара
    • Интеграция със SharePoint, Lotus, някои уиджети
  5. Цена:
    • SaaS: 6$user/month (min users 100)
    • Hosted Appliance/On-Site Appliance: 6$user/month плюс 1$K managed appliance fee/month
  6. Подход при продажбите:
    • Имат изградена дистрибуторска мрежа
    • Service Partners
    • Technology Partners (Motorola, Intel, Research in Motion, VMWare)
    • Referral Partners
    • Sales Partners (Intel)
  7. Начин на внедряване:
    • Hosted Appliance
    • On-site Appliance

TELLIGENT

  1. Слоган: Listen. Engage. Measure
  2. На пазара от: Community Server Product: 2004 New Product Portfolio: 2099
  3. Позициониране:
    Стратегията на Telligent е да предостави платформа, която обединява "social computing", "enterprise technology" и "traditional communication" с цел намаляване потоците на информация и увеличаване възможностите за анализ на данните в и извън организацията. (Telligent Analytics differentiator)
    Upper Medium & Large компании.
  4. Интеграция с други продукти на пазара:
    • Microsoft Exchange, Active Directory, SharePoint, LDAP
  5. Цена:
    Нямат открита ценова политика. Работят главно за големите компании като за тях изготвят специални ценови пакети.
    Пример за компания 40 човека: $30,000 + 20% Maintenance and Support
  6. Подход при продажбите:
    Имат разработена партньорска програма:
    • Application Partners
    • Consulting Partners
    • Distribution Partners
    • Referral Partners
    • Без представител в БГ
  7. Начин на внедряване:
    • On-premise
    • SaaS
IBM CONNECTIONS
  1. Слоган: Discover Expertise. Deliver Results
  2. На пазара от: Lotus Connections 1.0 – 2007
  3. Позициониране:
    IBM Lotus Connections e софтуер за изграждане на социална мрежа за бизнеса, който дава възможност на всички бъдат по-иновативни и спомага за по-бързо изпълнение на задачите чрез силата на динамичните мрежи от колеги, партньори и клиенти. Small Business - LotusLive
    Medium Business - Lotus Connections Hosted
    Large Business - Lotus Connections On-premise
  4. Интеграция с други продукти на пазара:
    • Microsoft SharePoint, LDAP, Lotus продуктите, Confluence, Plug-in, Widgets. Работи добре в не-Lotus среда
  5. Цена:
    • Subscription & License based
    • LotusLive Connections: 7,03 eur
    • Lotus Connections Hosted: up to 7 eur
    • Lotus Connections on premise: 112 eur/license
  6. Подход при продажбите
    Изградена партньорска мрежа с представите в България
  7. Начин на внедряване:
    • On-premise
    • Hosted
    • SaaS

03 август, 2011

Read It Later - полезен инструмент за четене "след това"


От доста време исках да си намеря инструмент, с помощта на който да "запомням" всички полезни статии. И преди съм го ползвала, но сега отново инсталирах плъгина за firefox на ReadItLater. Добавих го и към iPhone-а си. Приложението предлага възможност и за офлайн четене, като сваля текста на компютъра или телефона.
Happy Reading :)

Read It Later: Installed

20 юли, 2011

Полезни инструменти и трикове за Google+


Имам google+ акаунт. Признавам си, не го ползвам много. Поне в момента не виждам смисъл.Link

Днес се поразрових малко и намерих полезни статии и инструменти, които ще направят Google+ живота Ви по-лесен.

Ето ги и тях:

  1. На първо място - Google+Facebook. За тези, на които ще им липсва стената от FB, могат да си инсталират този плъгин.
  2. Какво има в Google+ и някои полезни съвети можете да намерите в статията 40 Google Plus Tips for Newbies. Тук, освен съвети, има и полезни връзки към инструменти.
  3. Google+ Search Engine Result Page (SERP) - как да направим акаунта си по-видим за търсачките и какво търсачката вижда от нашия профил в Google+.
  4. gplus.to/username - инструмент да съкратим дългия Google+ URL и да му сложим ключова дума.
Enhanced by Zemanta

27 юни, 2011

Как социалният софтуер за организацията помага на висшето ръководство в решаването на бизнес предизвикателствата? (cont.)


Предизвикателството търсене и откриване на знание и експертиза.


Служителите са първия по ценност капитал в една организация. Те са тези, които носят втория по ценност капитал - знанието. За да съумее правилно да управлява персонала, да извлече и съхрани знанието, компанията има нужда от подходящите инструменти. Те трябва да бъдат както лесни за работа, така и достатъчно модерни за времето си, за да допаднат и на по-старото, и на младото технологично настроено поколения. Уеб 2.0 услугите, които правят възможно това да се случи са профили, тагове, общности по интереси, търсене, блогове, файлове.

Социалната мрежа за организацията изгражда т.нар. визитка на служителя. Тя включва данни от контактите на персонала до интересите и видовете създадено съдържание. Мрежата от контакти позволява бързо откриване на търсената експертиза посредством зададени ключови думи. Информационната преграда между служители, екипи, географски разпръснати офиси се заличава, тъй като мрежата и разнообразието от комуникационни канали създават предпоставка за достъп до споделеното знание, повторното му използване и получаване на бърза обратна връзка. Блоговете, бързите връзки, общностите, статусите позволяват на HR мениджърите да следят развитието на служителите, степента им на ангажираност, приноса, навиците за споделяне.



Кои бизнес предизвикателства решава CEO-то с помощта на социалната мрежа за организацията?

Внедрявайки социална мрежа за организацията, управителите разрешават едни от най-често срещаните предизвикателства, свързани с разрастването на бизнеса и постигането на по-висока възвращаемост на направените инвестиции. Когато служителите разполагат с наличните инструменти и решения за оптимизиране на работния процес, тогава постигането на глобалните цели е по-лесна задача.

Глобална цел: Разрастване на бизнеса
Средство: социален софтуер за организацията
Постигнати подцели:

  • по-ефективни вътрешни комуникации;
  • осигурена среда, в която се споделят и откриват ценни идеи;
  • възможност за по-бързо откриване на експертиза, съответно по-бързо получаване на отговор.


Глобална цел: По-бързо изпълнение на задачите
Средство: посредством социалния софтуер за бизнеса се постига:
Постигнати подцели:

  • бързо откриване на експертиза и получаване на отговор;
  • бърз достъп и възможност за споделяне на най-добрите практики, разрешени казуси, отговори на въпроси.


Глобална цел: По-висока ефективност
Средство: посредством социалния софтуер за бизнеса се постига:
Постигнати подцели:

  • намалени разходи за наемане на персонал;
  • възможността да се използват най-добрите практики намалява работата по застъпващи се проекти;
  • работата е улеснена, тъй като използваните уеб услуги са интегрирани в една платформи.


Глобална цел: Максимално оползотворяване на ключови активи в компанията
Средство: посредством социалния софтуер за бизнеса се постига:
Постигнати подцели:

  • задържане на младото поколение;
  • по-бързо усвояване на високо продуктивни ресурси;
  • оползотворяване на наличните активи в компанията;
  • възползване от знанията на ключови експерти от организацията.

23 юни, 2011

IBM Champion for Collaboration Solutions


Както се казва горда съм, че от IBM ме избраха да съм сред 50-те Worldwide Champions for IBM Collaboration Solutions.

Искам да благодаря както на комисията, която ме е избрала, така и на колегите, които ме номинираха.

Web Statistics