
Една от новите услуги на Twitter e WhoReTweetedMe. С едно копи и пейст можете да проследите всички тетвитвания за създаденото от Вас съдържание.
Весело туитване :)
Това е блог, посветен на това как да работим в екип по-ефективно с помощта на социалните мрежи, т.нар. social collaboration. Социалните медии, онлайн маркетинга, йогата и източната литература са моя страст.
Да бъдем "social" - една част от бизнеса се е превърнал в "social", другата част е на изчакване. По-голямата част от организациите използват social-а , за да се представят навън, т.е. за маркетинг цели. Имат изградени профили, facebook страници, пишат блогове и пр. Да, това носи печалба на бизнеса, но е насочено навън, извън организацията. Дори в повечето случаи споделеното остава отвъд границите на организацията, което е в ущърб на компанията. А и някои от социалните инструменти не са предназначени за бизнеса, а за нека така да го кажа "всеобщо" ползване.
Как организацията да се възползва от предимствата и възможностите на social инструментите, така че да се превърне в social бизнес?
Днес се поразрових малко и намерих полезни статии и инструменти, които ще направят Google+ живота Ви по-лесен.
Ето ги и тях:
Служителите са първия по ценност капитал в една организация. Те са тези, които носят втория по ценност капитал - знанието. За да съумее правилно да управлява персонала, да извлече и съхрани знанието, компанията има нужда от подходящите инструменти. Те трябва да бъдат както лесни за работа, така и достатъчно модерни за времето си, за да допаднат и на по-старото, и на младото технологично настроено поколения. Уеб 2.0 услугите, които правят възможно това да се случи са профили, тагове, общности по интереси, търсене, блогове, файлове.
Социалната мрежа за организацията изгражда т.нар. визитка на служителя. Тя включва данни от контактите на персонала до интересите и видовете създадено съдържание. Мрежата от контакти позволява бързо откриване на търсената експертиза посредством зададени ключови думи. Информационната преграда между служители, екипи, географски разпръснати офиси се заличава, тъй като мрежата и разнообразието от комуникационни канали създават предпоставка за достъп до споделеното знание, повторното му използване и получаване на бърза обратна връзка. Блоговете, бързите връзки, общностите, статусите позволяват на HR мениджърите да следят развитието на служителите, степента им на ангажираност, приноса, навиците за споделяне.
Кои бизнес предизвикателства решава CEO-то с помощта на социалната мрежа за организацията?
Внедрявайки социална мрежа за организацията, управителите разрешават едни от най-често срещаните предизвикателства, свързани с разрастването на бизнеса и постигането на по-висока възвращаемост на направените инвестиции. Когато служителите разполагат с наличните инструменти и решения за оптимизиране на работния процес, тогава постигането на глобалните цели е по-лесна задача.
Глобална цел: Разрастване на бизнеса
Средство: социален софтуер за организацията
Постигнати подцели:
Глобална цел: По-бързо изпълнение на задачите
Средство: посредством социалния софтуер за бизнеса се постига:
Постигнати подцели:
Глобална цел: По-висока ефективност
Средство: посредством социалния софтуер за бизнеса се постига:
Постигнати подцели:
Глобална цел: Максимално оползотворяване на ключови активи в компанията
Средство: посредством социалния софтуер за бизнеса се постига:
Постигнати подцели: