14 декември, 2009

Защо Wiki ще стане мой любим инструмент?



На няколко пъти в този блог съм писала за Уикитата (Wiki) и тяхното приложение в бизнеса. Основното в тях е че дават възможност за редакция онлайн и изпращане на нотификация до колеги, за да могат да се запознат със съдържанието, да поправят нещо, което сметнат за необходимо.
На няколко пъти съм използвала Уикитата, но предишната седмица ги използвах точно по предназначение, имам предвид, че предишния ми опит с Уикитата е свързан с тестове, а не реална работа. Така... след като инсталирахме Connections 2.5 освен всички удобни инструментчета, получихме достъп до Укитата.
Предстоеше подготовката на новия брой на Lotus Review. Реших този път статиите да ги подготвя в Уики страница.

Как работех преди Уики?
Създаване на Activity и задаване на задачи по задължения
Вписване на всяка статия в Word документ. Редакция и вписване на хиперлинкове в самия документ.
Качване на самия документ в активито
Изпращане на линк до човек, който трябва да одобри съдържанието и статиите.
Получаване на отговор с track changes. (освен от Управителя и от някои колеги - все пак всеки има идеи)
Напасване на версиите
Подаване на съдържанието за наливане в corel.

Как работя с Уики?
За прегледност пак правя Активити - да се знае кой какво има да свърши, задавам срокове
Правя страница в Уики по темата
Създавам подстраници с отделните статии
След като съм готова, изпращам линк до хората, които трябва да бъдат уведомени. Те поправят. Аз по подразбиране получавам нотификация за извършените промени.
Уикито позволява да видя всички промени, да ги сравня, да изтрия някоя промяна или директно да възстановя моята версия.

В какво ме улесни Wiki? Лесно създадох съдържание онлайн, още по-лесно го споделих и на момента, в който съдържанието е редактирано, получих известие. Не чаках! Не се занимавах с Word документи.

От сега нататък всеки документ/и, който трябва да "правя" заедно с екипа, ще минава през Уики. Без прикачени файлове и версии. :)))


Reblog this post [with Zemanta]

1 коментар:

Goran каза...

И за мен беше лесно :-)
Пусни тази статия на колегите във вътрешните блогове. Ще е добре да споделим опитът ти вътре в екипа!

Публикуване на коментар

Web Statistics