Разговор=единица знание
В един неформален разговор между колеги, който се провежда в уики или форумите, може да бъде открито много повече знание. Това е така, защото служителите "разговарят" в среда, която предразполага, която не ги застрашава, която предлага нужните инструменти. След това е много по-лесно да се осъществи контакт с експертизата, която се търси.
Управление на знанието=откриване на съдържание под различна форма
Когато търсим отговор на въпрос първото нещо, което правим е да отворим интернет браузъра. Друг начин е да попитаме - ако знаем кого. Решенията за съвместна работа в лицето на социалния софтуер за бизнеса и инструменти като уикита, блогове, файлове-документи са т.нар. начална точка, от която потребителят може да тръгне. С помощта на search той намира отговор на въпросите си, информация под различна форма и знанието.
Разговорът под формата на диалог носи по-голяма стойност
Когато служителите имат на разположение инструменти като блогове, уикита, форуми, корпоративен чат, микроблогинг и пр. разговорът протича под формата на диалог и носи по-голяма стойност за служителите. Това е така защото служителите:
- получават обратна връзка
- комуникират в реално време, онлайн
- в диалога се ражда истината и отговорите на въпроси
Няма коментари:
Публикуване на коментар