13 април, 2009

Моята първа SEO конференция



style="text-align: justify;">Причината да отида на тазгодишната SEO конференция беше факта, че исках да подредя в главата си всичко, което съм чела за seo, sem и отчасти онлайн маркетинга.

Конференцията беше много полезна и интересна, а лекторите разказаха практиката, а не учебниците (това беше най-ценното). От всяка една лекция открих полезни неща за себе си.
Ето каква беше и програмата:....

Нека да започнем от първата лекция на Пламен Томов
Основи на SEO
Оптимизирането на страниците бива On page и Off page – първото е в силата на сайта (зависи от хората, които правят сайта), а второто – е извън силата на сайта (отново може да се контролира, но постоянно се изменя).
On page:
- Съдържание – качествено, уникално, да не се среща в други сайтове, постоянно обновление
- Ключови думи – осигуряване плътността им (но да не се наблъскват!), наличност в URL- тата, - заглавието, текста,
- Описание на страницата – маркетинг насочено
- Задължително alt текст на картинките
- Удобна навигация на страницата
- Осигуряване на вътрешни links в страницата

Off page
- link building
- конкуренцията
- seo
- sem – правилният sem докарва пари

SEO за блогъри – Огнян Младенов
Отново акцентът беше върху това, че съдържанието трябва да е уникално!
Основни елементи (отново on-page, off-page) – url-то (да съдържа ключовата дума/и, да е кратко (friendly), да не се започва с името на компанията, а с ключовата дума), по-добре блогът да е хостнат, заглавие на блога, заглавие на текстовете, описание, текст, anchor text links, tags (с голямо значение), картинки (с alt текст) и видео, ключови думи и синоними на ключовите думи, може да се използва транслитерация (изписване на думите с латински букви).
Важно е да присъстваме в блогосферата с коментари.
Връзки.
Връзките увеличават свързаността – tags, related posts, top posts. Връзките са биват: от блога навън и от други блогове към нашия. Добре е връзките да бъдат насочени към авторитетни сайтове.
Други връзки в сайта са – sidebar-а. Те са насочени към други блогове, ресурси и пр.
Тематични и регионални връзки.
Връзки в header и footer. Имат значение. Footer-ът да съдържа линкове към нашия сайт, а да не се наблъсква с много връзки към други страници.
RSS на сайта – пълен или частичен. Когато блогът е нов и има малко публикации се препоръчва частичният RSS.
Социализация и интеграция на блога
*Когато публикуваме текст в social media или друга медия да не копираме съдържанието, защото прехвърляме трафика там, където не ни трябва... duplicate content!!!

Link building – Огнян Малденов и Мартин Христов
- Качествени линкове, пред количество;
- Link order – само първият линк има значение;
- Разнообразие в линкването, но да е темататично;
- Изходящите линкове да не се пестят;
- Връзки в други сайтове под формата на PR съобщения, статии;
- Форуми
- Връзки в social media сайтовете;
- За връзките значение имат страниците, които акумулират page rank-а и пренасят page rak-а и тези линкове, които пренасят page rank-а.

SEM на бизнес уеб сайт – Лили Грозева
Един уеб сайт има няколко вида страници:
- Стандартни
- Продуктови
- Помощни – те са най-важните и имат най-качественото съдържание. Това са FAQ, Blogs, новини, още (как да) под формата на видео или подкастове

Какво е важно за едно onpage sem?
- Ползваемост и дизайн – важните текстове да бъдат в HTML, структурата на уеб сайта да е плоска, да има sitemap, да се избягва регистрации и попълване на форми,
- Достъпност и интеграция
- Двойно съдържание – да се избягва.
- Ключови думи- да се внимава къде се разполагат. Основните ключови думи носят 30% от трафика, а останалите 70% идват от синонимите. Съществува проблем с канибализацията на ключовите думи.
URL – кратко, статично, описателно, да са включени ключовите думи, без главни букви.

Ами това е. Сега идва практиката :))

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Web Statistics