13 октомври, 2010

Какво остана с мен след тренинга "Content for web"?


Няма да преразказвам презентациите от тренинга "Content for web", организиран от Лукрат, защото всеки може да разгледа презентациите. Ще изброя това, което считам за важно:


Каладън "За контекста и силата на медията"

1. Релевантност - много се споменаваше тази дума на тренинга.:) Когато пишем текст трябва да се съобразяваме с това:
- Къде пишем (да адаптираме изразните си средства и използваните средства като линкове, описания, заглавия ...)
- За кого пишем (да адаптираме използваните средства)
- Средата, в която пишем - списание, вестник, онлайн, уеб сайт, блог,... и пр.
заглавие, подзаглавие, описание (description - по-късно ще разясним от лекцията на Оги) текст да са подчинени на една тема.
- Как представяме нещото, което пишем/изнасяме като лекция/...

2. Когато започнем да пишем нещо - първо да помислим за целта - Какво искаме да постигнем.
- да изградим примерна структура, теза, абзаци с основна мисъл, точки - т.е. къде какво ще кажем.
- текстът да е подкрепен с картинки
- да описваме ползите от услугите, продуктите за клиента, за да може той да разбере по-лесно.

- в текста да вмъкваме забавни неща + самоирония...
- хората вярват на хора - да пишем от собствения си опит.

3. Прости текст, прости изречения, без чуждици и специфични термини.

4. Колкото повече пишем, толкова повече пъти ще излизаме в търсачките.

5. Къс vs дълъг текст.
Kaladan - Една статия можем да я разделим на части, за да излизаме повече в търсачките. Оги - когато една статия е по-дълга, тя повече се харесва на google... :)

6. За да впечатлим - да използваме статистически данни, големи цифри, да разкажем нещо от "кухнята". Можем да разкажем как сме се справили с някой проект, как правим продуктите, как сме направили някой сайт, какви стратегии сме използвали, какви кодове сме използвали и пр.

7. Каладън наблегна на това, когато искаме да използваме картинки към някоя реклама, представяне и пр. да правим/снимаме сами... снимките отразяват същността ни.

8. Заглавията и подзаглавията трябва така да бъдат написани, че да не ги изгубим след 5 сек

9. Добре е не само да хвалим, а и да се изказват както +, така и - черти на продуктите. (да си обективен)



Оги - Съдържание за Уеб

Това, което вие пишете за себе си - най-вече (on-page optimization & keywords) и какво другите пишат за вас.

Стъпки за оптимизиране на сайт:

1. Ключови думи. Избор на ключови думи и оптимизиране на страници от сайта за всяка една...До 3 думи в кратък текст, до 6 думи в дълъг текст.
2. Title tag - до 65 символа, сепаратор | името на фирмата, в началото ключова дума.
3. Description meta tag - описание до 150 символа + в началото кл дума. Да е уникално.
4. Писане на текст - да се споменават кл. думи (но не много често) + синоними. Включване на кл дума в края на текста.
5. Alt. текстове. на картинки, файлове, видео и пр.
6. Заглавие до 5 думи + кл дума в началото
7. Подзаглавие.(H1, H2=snippet) + кл дума в началото. Важно е, защото тук потреителите взимат решение дали да продължат да четат.
8. Sniipet-а се формира от H2 или друга част от текста, който google "реши", че става за тази цел.
9. Описание - преди самия текст - обобщение на целия в рамките на до три изречения (600 символа) с ключови думи.

Други:
1. Anchor text-а да съдържа ключовите думи, към които води. Да не се изпозлва "кликни тук", научи повече" и пр.
2. при дълъг текст да се позлват вътрешни котви/линкове.
3. Да се пише от 1 л. ед.ч.


Задължително:

им, адрес, телефона на компанията. Телефон може да се включи в description-а, за да се улесни потребителя.

Google по-лесноиндексира телефононен номер изписан 3-3-4. Хубаво е телефона да се вижда в хедъра, футъра (там може да сложим настандартното изписване 3-3-4)

Полезни материали и инструменти:
- Google Seo report -
- Google SEO Starter Guide
- Google analytics
- Google Adwords
- Google Webmasters
- Google Search-based Keyword tool
- Google Insights for Search



Г. Варзавонциев - Ползваемост на уеб съдържанието

- Създаваме съдържание за т.нар. marketing persona - за всеки трябва да имаме подход!
- Когато хората търсят гледат:
* лого
* заглавия
* картинки
* менюта
* линкове
* списъци
- Хората не четат цяла статия. Търсят различното в нея.
- Обърната пирамида - начин на излагане на информация в уеб страницата.
- Да не се пишат т.нар. Happy Talk - ... Колко сме готини, щастливи и пр. Текстът трябва да носи смисъл, да носи - стойност на потребителя. (пример - http://www.berkovitsa.com/)
- Първото изречение от всеки абзац да обобщава смисъла на абзаца.
- Bold-нати думи да се използват до максимум 3 пъти в текста.
- Да се изпозлват кратки и ясни думи, които ще се разберат от по-голямата част от публиката.
- Да не се използват прилагателни, които не носят смисъл и са общи определения.
- Заглавията трябва да имат смисъл и самостоятелно - извадени от контекста.
- Празново простарнство спомага прегледа на информация и свързва съдържанията.

Google Website Optimizer

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Web Statistics