Няма да преразказвам презентациите от тренинга "Content for web", организиран от Лукрат, защото всеки може да разгледа презентациите. Ще изброя това, което считам за важно:
Каладън "За контекста и силата на медията"
1. Релевантност - много се споменаваше тази дума на тренинга.:) Когато пишем текст трябва да се съобразяваме с това:
- Къде пишем (да адаптираме изразните си средства и използваните средства като линкове, описания, заглавия ...)
- За кого пишем (да адаптираме използваните средства)
- Средата, в която пишем - списание, вестник, онлайн, уеб сайт, блог,... и пр.
заглавие, подзаглавие, описание (description - по-късно ще разясним от лекцията на Оги) текст да са подчинени на една тема.
- Как представяме нещото, което пишем/изнасяме като лекция/...
2. Когато започнем да пишем нещо - първо да помислим за целта - Какво искаме да постигнем.
- да изградим примерна структура, теза, абзаци с основна мисъл, точки - т.е. къде какво ще кажем.
- текстът да е подкрепен с картинки
- да описваме ползите от услугите, продуктите за клиента, за да може той да разбере по-лесно.
- в текста да вмъкваме забавни неща + самоирония...
- хората вярват на хора - да пишем от собствения си опит.
3. Прости текст, прости изречения, без чуждици и специфични термини.
4. Колкото повече пишем, толкова повече пъти ще излизаме в търсачките.
5. Къс vs дълъг текст.
Kaladan - Една статия можем да я разделим на части, за да излизаме повече в търсачките. Оги - когато една статия е по-дълга, тя повече се харесва на google... :)
6. За да впечатлим - да използваме статистически данни, големи цифри, да разкажем нещо от "кухнята". Можем да разкажем как сме се справили с някой проект, как правим продуктите, как сме направили някой сайт, какви стратегии сме използвали, какви кодове сме използвали и пр.
7. Каладън наблегна на това, когато искаме да използваме картинки към някоя реклама, представяне и пр. да правим/снимаме сами... снимките отразяват същността ни.
8. Заглавията и подзаглавията трябва така да бъдат написани, че да не ги изгубим след 5 сек
9. Добре е не само да хвалим, а и да се изказват както +, така и - черти на продуктите. (да си обективен)
Оги - Съдържание за Уеб
Това, което вие пишете за себе си - най-вече (on-page optimization & keywords) и какво другите пишат за вас.
Стъпки за оптимизиране на сайт:
1. Ключови думи. Избор на ключови думи и оптимизиране на страници от сайта за всяка една...До 3 думи в кратък текст, до 6 думи в дълъг текст.
2. Title tag - до 65 символа, сепаратор | името на фирмата, в началото ключова дума.
3. Description meta tag - описание до 150 символа + в началото кл дума. Да е уникално.
4. Писане на текст - да се споменават кл. думи (но не много често) + синоними. Включване на кл дума в края на текста.
5. Alt. текстове. на картинки, файлове, видео и пр.
6. Заглавие до 5 думи + кл дума в началото
7. Подзаглавие.(H1, H2=snippet) + кл дума в началото. Важно е, защото тук потреителите взимат решение дали да продължат да четат.
8. Sniipet-а се формира от H2 или друга част от текста, който google "реши", че става за тази цел.
9. Описание - преди самия текст - обобщение на целия в рамките на до три изречения (600 символа) с ключови думи.
Други:
1. Anchor text-а да съдържа ключовите думи, към които води. Да не се изпозлва "кликни тук", научи повече" и пр.
2. при дълъг текст да се позлват вътрешни котви/линкове.
3. Да се пише от 1 л. ед.ч.
Задължително:
им, адрес, телефона на компанията. Телефон може да се включи в description-а, за да се улесни потребителя.
Google по-лесноиндексира телефононен номер изписан 3-3-4. Хубаво е телефона да се вижда в хедъра, футъра (там може да сложим настандартното изписване 3-3-4)
Полезни материали и инструменти:
- Google Seo report -
- Google SEO Starter Guide
- Google analytics
- Google Adwords
- Google Webmasters
- Google Search-based Keyword tool
- Google Insights for Search
Г. Варзавонциев - Ползваемост на уеб съдържанието
- Създаваме съдържание за т.нар. marketing persona - за всеки трябва да имаме подход!
- Когато хората търсят гледат:
* лого
* заглавия
* картинки
* менюта
* линкове
* списъци
- Хората не четат цяла статия. Търсят различното в нея.
- Обърната пирамида - начин на излагане на информация в уеб страницата.
- Да не се пишат т.нар. Happy Talk - ... Колко сме готини, щастливи и пр. Текстът трябва да носи смисъл, да носи - стойност на потребителя. (пример - http://www.berkovitsa.com/)
- Първото изречение от всеки абзац да обобщава смисъла на абзаца.
- Bold-нати думи да се използват до максимум 3 пъти в текста.
- Да се изпозлват кратки и ясни думи, които ще се разберат от по-голямата част от публиката.
- Да не се използват прилагателни, които не носят смисъл и са общи определения.
- Заглавията трябва да имат смисъл и самостоятелно - извадени от контекста.
- Празново простарнство спомага прегледа на информация и свързва съдържанията.
Google Website Optimizer
Няма коментари:
Публикуване на коментар