13 април, 2011

ZeroMarketing в организацията - възможно ли е?




След като написах и последния пост на тема Какво остана с мен след "Маркетинг с нулев бюджет?", реших да продължа темата със: "Zeromarketing в организаицята - възможно ли е?". Хрумна ми, защото всички споменати инструменти като (микро)блогване, управление на репутацията, форуми, споделяне на снимки, участие в групи по интереси и пр. биха могли със същия успех да се използват в организацията с цел:

  • Промотиране и управляване на собствения си бранд/личност = описание на опита, интересите, тагването от колеги...
  • Опознаване на хората, с които работим = профили
  • Демонстриране и показване на познания в определена област = blogging
  • Събиране на мнения, идеи, обратна връзка за продукти и услуги = forums, ideablogs, Общности/групи по интереси
  • Информиране на служителите какво и защо около Вас? = microblogging
  • Споделяне с колеги на полезни бързи връзки? = Bookmarking
  • Споделяне на снимки и видео? = mediasharing
  • Получаване на известия за интересни статии, предложения и публикувани коментари към наши постове? - e-mail, notifications

Интегрирането в едно на всички тези услуги ще образува един вид вътрешна корпоративна социална мрежа, в която ще се говори както на тема бизнес, така и по теми от личен интерес. Ще може да се събира информация както за настроението в самата организация и самите служителите, така и информация за самите хора, знанието, което те притежават, обратна връзка за продукт и пр.

Според Вас дали това би било по-ефективен начин на работа и комуникация в организацията?

11 април, 2011

Какво остана с мен след Маркетинг с нулев бюджет? (3)



След първите два поста на тема семинара "Маркетинг с нулев бюджет" дойде време и за третия:)
- Какво остана с мен след семинара Маркетинг с нулев бюджет?
- Какво остана с мен след семинара Маркетинг с нулев бюджет?(2)


Отвъд Facebook или Какво друго освен познатия FB можем да използваме за online marketing?


Мартин започна с два много важни съвета:
1. Да не броим хората, с които сме свързани, а хората, които ще ни донесат стойност;
2. Всеки човек има нужда да бъде припознат, забелязан.

  • Форумите като средство за създаване и „отглеждане” на собствено общество, което се вълнува от едни и същи проблеми. Мартин разгледа „-” и „+” на това да се участва в публичен форум и в това да се създаде собствен. (слайд - 5) - няма да преразказвам :)
  • Блоговете - като начин за показване и демонстриране на експертиза, знание, професионалност, хоби и пр. Отново за „+” и „-” слайд 7
  • Микроблогинг. Той все повече ще навлиза като средство за комуникация, тъй като хората са ограничени от времето, а микроблогингът е инструмента, който позволява "изпращането" на малки съобщения по-често и по-лесно.
В Twitter или друга микроблогинг мрежа обаче трябва да се научим да слушаме повече и по-качествено.
  • Споделяне на снимки. Flickr - Снимките се индексират от google, има възможност за коментари, снимките и видеото могат да се организират в галерии, мапват се.
  • LinkedIn - професионалната мрежа – тук няма какво да коментирам.
Важно е да имаме профил на компанията заедно с услугите, които предлагаме.
  • Slideshare за споделяне на документите, които създаваме в частност - презентациите.
  • You Tube - за него без коментар :)
  • Приложения "On the Go":
* Foursquare - за споделяне на местоположението
* Instagram - за споделяне на снимки
* Foodspotting - за споделяне на вкусна и добре изглеждаща храна :)
* Buildings - за споделяне на сгради, които са ни направили впечатление

Отново (както и Оги винаги казва) ни беше напомнено, че „Content is the king”. Трябва да взаимодействаме с публиката посредством създаваното от нас съдържание. Но... :) трябва да имаме предвид, че съдържанието не е достатъчно. Хората имат хобита, страсти, желания - не трябва да ги подценяваме, а да се възползваме от тях. :)



За успешна Facebook кампания:

Какво е важно при управлението на Facebook страниците/групите? (групите дават повече възможности от страниците)
  • Да публикуваме всекидневно, но не само инфо за продукта, услугата, а да намираме начин да провокираме публиката. Да задаваме въпроси. Да се обръщаме лично. Ако успеем да изградим по-близка връзка с феновете, то те ще ни вярват повече. Съдържанието, което споделяме да е лесно достъпно, линковете да се правилни. Когато "говорим" с публиката да не се изтъкваме и да не се хвалим.;
  • В бизнес страниците е добре да показваме екипност, лично отношение;
  • Трябва да имаме admin политика за тези, които управляват страницата;
  • Отношенията с членовете от групата трябва постоянно да се захранват и поддържат;
  • Групите/страниците са за разтоварване!;
  • Редовно следене на конкуренцията какви ги върши :))
  • 80% от феновете/членовете в една страница/група не се връщат. По-добре да имаме по-малко, но по-качествени фенове отколкото повече, но некачествени;
  • Статусите най-малко се харесват на Facebook;
  • Пикът в разглеждането на снимки е в събота. За да ангажираме хората е добре снимките да ги качваме на порции. По този начин те ще се покажат няколко пъти, съответно заедно с всички харесвания и коментари. Слагайте тагове на снимките;
  • Жените коментират повече от мъжете;
  • Когато създаваме страница е добре първо да експериментираме преди да я пуснем онлайн. Добре е да имаме план за това какво искаме да постигнем;
  • Хората влизат във FB в 8ч, 16ч, 20ч, 23ч - затова трябва да сме там по това време;

Полезни инструменти:
Enhanced by Zemanta

10 април, 2011

Какво остана с мен след семинара Маркетинг с нулев бюджет? (2)



След като споделих общите си впечатления за семинара Интернет маркетинг с нулев бюджет, следват постовете, които обещах. Ето най-важните неща!:)

Нещата, които трябва да знаем за онлайн репутацията:
  • Нямаме контрол върху хората в интернет - всичко може да се заснеме и публикува. Улеснението е, че интернет маркетингът разполага с инструментите да го направим бързо и лесно - twitter, коментари, like/dislike, google alerts...
  • В интернет лошото петно остава завинаги и е на разположение на клиентите. Те продължават да го следват. Какво да правим, за да подобрим онлайн репутацията си?:
  • Да показваме истинска ангажираност към проблемите на хората - ако сме fake, това се забелязва отдалече. Трябва да сме човечни и да си признаваме, че и ние можем да грешим. Ако допуснем грешка, да благодарим на този, който ни е показал грешката, а не да се заяждаме. Важно е да не поверяваме онлайн репутацията си на външна агенция, защото, например, във facebook групата, агенцията/външни хора/ ще общуват и ще станат приятели с нашите потребители и клиенти... И когато външните хора си отидат, приятелите, т.е. клиентите си отиват с тях. Ние няма да знаем техните нужди, желания, на какво реагират и пр.
  • Репутацията на компанията/бранда е в главата на хората, ние не можем да я променим. Хората казват различни неща за една и съща компания, защото те съдят по собствените си ценности, които дефакто припознават в действията на служителите на компанията.
  • Репутацията на компанията са изгражда от самите нас, приятелите, колегите, роднините, съгражданите, конкуренцията, индустрията, в която оперираме, клиенти (доволни/недоволни), страната, в която живеем.
  • Важно е с кого сме приятели и с кого афишираме, че сме свързани.


Имейл - дизайн и съдържание

Презентацията на Ева Вучева сама говори за себе си. Прелиствайки я, можете ясно да разберете нейното послание и най-важните моменти.

Аз ще споделя това, което на мен ми направи впечатление:
  • В имейл маркетинга хората не виждат картинките. Ева на няколко пъти, дори постоянно :) казваше да наблегнем върху текста, а не върху картинките. Хората проверяват пощата си, не да гледат картинки, а да четат текст. Там те очакват оферти, промоции и пр., т.е. това, което имаме да им кажем, трябва да им го кажем в началото, без излишен текст... имаме 30 сек да привлечем вниманието на хората, иначе ще изтрият писмото ни. Кратки и точни изречения!
  • Ако имаме да кажем няколко неща, т.е. ако имаме няколко предложения, по-добре да направим няколко мейл кампании, отколкото да ги съберем в един имейл.
  • Хората четат имейлите на база това: кой е подателя, каква е темата и как започва първото изречение: тема + подател + първо изречение.
  • Важно - не трябва да избираме подвеждащи теми/subject на имейла, защото ще загубим доверието.
  • Имейлът е добре да е личен.
  • Алея на вниманието (стр. 23 от презентацията). Потребителите четат/вниманието им е съсредоточено/ в горната лява част и центъра на имейла. Затова - офертата, цифрите, намалението - трябва да се спомене там. Текстът не трябва да надвишава 500 символа.
  • Текстът в имейла:
* Лично обръщение - изключително важно;
* Да се пише вярно;
* Да се таргетира посланието. Има значение за кого пишем - b2b, b2c;
* Да се използват главни букви, но не твърде много;
* Да има конкретно предложение, условие на предложението;
* Инфо за това как и къде да го купя;
* Контакти (препоръчително на един ред);
  • В имейлите не трябва да използваме: JavaScript, ActiveX, Flash, вградено видео, вградени звуци.
  • Ако използваме картинки, то , за да привлекат внимание те трябва да са:
* Картинки с лица (непознати) - създават емоционална връзка. Познатите лица - бранд awaress.
* Картинките да показват движение и да разказват история.
  • „Ако 2-ма ваши клиенти играят футбол на едно и също игрище, то там със сигурност има още Ваши клиенти.” - слайд 46
  • Хората проверяват пощата си в 10ч и 16-17ч през деня - затова бъдете там на точното време.


Имейл маркетинг - Иво Николов

За полезните инструменти, които той сподели можете да разгледате презентацията… най-добрата е full service е emailbrain.

От къде да съберем качествена имейл база данни:
  • Регистрация при покупка;
  • Събиране на данни при продажба на място. Ту има възможност да събираме и още допълнителни данни, тъй като клиента е при нас;
  • Регистрация при сваляне на PDF (тук подходящ пример са Hubspot, които разпространяват ценни pdf материали, но само ако попълниш форма. След това "спамят" с качествена инфо);
  • Push регистрация, като например - "Не пропускайте нашите покани, информирайте се навреме.";
  • Събиране на данни при томболи, ивенти онлайн семинари и пр.

  • Полезен инструмент, който да ни помогне за имейл маркетинг кампаниите - Flowtown. При импорт на имейли, програмата засича в кои социални мрежи таргет клиентите имат акаунти. Това помага за ъпдейт на базата и по-лесно и качествено взаимодействие с таргет групата.
  • Важно! Ако използваме e-mail service providers, то те трябва да поддържат кирилица.
За да успеем в имейл маркетинга, трябва да тестваме. Какво обаче?
  • Темата/subject - до 40 символ;
  • Текстът;
  • Call to action бутоните и линковете, използваните думи и текстове;
  • Броят на линковете - да не е твърде много;
  • Времето за изпращане - 10-11ч / 16-17ч/ четвъртък;
  • Възможностите за споделяне в писмото (линкове);
  • Интересни примери за тестване на имейли, landing pages
...to be cont.

Enhanced by Zemanta

07 април, 2011

Какво остана с мен след Маркетинг с нулев бюджет?


На 6-7 април посетих семинара - Маркетинг с нулев бюджет. Акцент беше интернет/онлайн маркетинга и по-точно най-актуалните инструменти, с помощта на които можем да провеждаме ефективни маркетинг кампании.

Сред темите бяха:

Няма да преразказвам презентациите. В следващ пост ще споделя това, което аз чух и намерих за полезно, а мога да кажа, че не е малко. Беше полезно да се чуят и общите приказки и нещата, които вече знаех, защото винаги нещо се забравя.

Ако прочетете туитовете от семинара #zeromarketing ще научите за най-интересните и полезни неща, които са направили впечатление на публиката.

Ето накратко моите "АХА" моменти. Някои не са нещо, което не знам или не съм чувала, но щом са ми направили впечатление е имало за какво:)
1. „Управление на онлайн репутацията”.
  • Не трябва да даваме на агенции или хора извън компанията да общуват с нашите клиенти и публика, защото именно те ще са хората, които ще се сприятелят с тях и след това феновете ще си заминат с тях. Общуването трябва да е лично, персонално и зад него да стоят служителите с техните профили, лица, ценности.
  • Репутацията на бранда е в главата на хората.

2. „Имейлът, който продава - дизайн и съдържание”.
  • "Не вярвайте на слухове, а на числа."
  • "70% от потребителите не виждат картинките в имейла.”
  • „Текстът има по-голямо значение, защото хората отварят имейла си, за да четат текст, а не, за да гледат картинки."
  • "Когато изпращате имейл оферта, кажете само най-важното - 1 нещо, но такова, което ще привлече внимание и ще предизвика действие."
  • "Алеята на вниманието в имейла." - нещо доста интересно, за което ще пиша в отделен пост.
  • "Текстът в имейла да не превишава 500 символа."
  • "Хората проверяват пощата си в 10ч и 16-17ч."

3. Корпоративен блог.
Тук ме осея :) идеята как да освежа блога си. Това, което Жюстин каза съм го чела на доста места, но сега може би … как да кажа, му дойде времето:)))
Жюстин каза, че когато пишем професионален блог е добре да разсейваме публиката и с нещо, което е неформално, лично, смешно... Този мой блог е посветен на тема не изключително популярна в България - бизнес социалните мрежи. В блога пиша и за маркетинг, но темите са как да кажа – професионално насочени.

От сега нататък в блога си ще включа и моите хобита - нещата, които най-много обичам да правя и говоря в свободното си време, а именно: йога, пътуване, шипинг, животни, техника. Така, че скоро започвам. Както каза Жюстин вдъхновението е най-важно, а когато мислиш за нещата, които те отпускат, тогава вдъхновението е най-голямо.... тогава идва и професионалното...
По-голямата част от съветите за воденето на блог е полезно да бъдат препрочитани, така че и тях ще спомена следващия път.

4. Успешна Facebook кампания.
  • "Снимките във FB водят най-големия трафик, а пикът им при разглеждане е петък, събота, неделя."
  • "Хората влизат във FB в 8-9ч, 16ч, 20ч, 23ч."

5. Двете лекции на Иво Николов бяха доста полезни за мен и научих доста нови неща - за това в следващия пост.

6. Лекцията на Оги също беше доста полезна и с нови идеи за оптимизиране. Можете да прегледате самата презентация, защото тя сама говори за себе си.
Enhanced by Zemanta

30 март, 2011

Истината за Business Collaboration решенията


Бизнес решенията за Collaboration Или работа в екип като - имейл, уеб конференции, корпоративен чат, обединени комуникации, уеб 2.0 инструменти (блогове, уики, бързи връзки, форуми и пр.), екипни работни пространства (teamrooms) са инструментите, с помощта на които организациите успяват да работят по-продуктивно, да организират задачите си по-лесно и бързо.

Едно наскорошно изследване на Forrester показва доста интересни данни във връзка внедряването на подобни технологии в бизнеса.

Според изследването броят на компаниите, внедрили collaboration решения е доста малък. Традиционните collaboration решения като корпоративен чат, уеб/видео конференции са внедрени в по-малко от половината анкетирани компании. Само имейлът - решение, което не се счита за 100% collaboration - се използва в 50% (само!!!) от анкетираните.

По-новите collaboration решения като - уеб 2.0 - са внедрени в само 25% от компаниите.

Какво печелят компаниите, които са внедрили collaboration решения?

  • 62% - съкращават разходите за транспорт
  • 58% - подобряват вътрешнофирмената комуникация
  • 44% - подобряват управлението на проекти

24 март, 2011

20 причини - Защо да НЕ използваме Social Collaboration в компанията


Попаднах на една интересна статия - една друга гледна точка - Защо да НЕ използваме social collaboration в организацията?

Ето ги и причините :):

1. You are a traditionalist and value the “good old days” *
2. You don’t want to be found *
3. You don’t want to be heard *
4. You are afraid of people voicing ideas (congruent and contrary to corporate *insert dept*)
5. You enjoy a silo-driven company
6. You don’t have a process for bringing ideas to fruition
7. You think people will waste time online collaborating and not working
8. You don’t want your competition to hack in to see what you are doing
9. This is only a trend and will pass and will wait for the next thing
10. What next, the cloud?
11. My security manager said we can’t do it
12. Because its what the business wants
13. It will eliminate our intranet – and I like our intranet
14. Employees will be able to solve their own problems
15. They will share inappropriate files, pictures and comments
16. There are too many choices – I will wait for the cream to rise
17. We can’t afford the software
18. We are a highly regulated or unionized company
19. We won’t have to have meeting anymore
20. Employees can access it via a mobile phone and we can’t have that!

25 януари, 2011

Имейл - Знание - Съвместна работа



Have you ever thought about the amount of information which is spread across your organisation, but locked into someone’s email in-box?

Още една статия на тема Имейл, социален софтеур за бизнеса, знание, експертиза.

  • С какво ни спира имейла? - "By sending an email to a number of people asking for their input, not only is it hard for me to be able to track the responses, but it is almost impossible for the other recipients."....
  • И какво ни дава социалния софтеур за бизнеса? - "However, if I do it though a discussion forum, everyone is able to easily follow all of the responses, not only that, but they are able to comment on other responses. This is an easy way to collaborate with a busy team."

24 януари, 2011

Листа social sharing / social media уеб сайтовете/ директории


Реших да си направя листа с т.нар social sharing / social media уеб сайтовете/ директории. Листата включва сйатове за споделяне на линкове; публикуване на статии/новини; регистрация на уеб сайтове и блогове; регистрация на ивенти; блогове, в които може да се стане автор; ПР сайтове.
Опитала съм се да подбера по-добрите, със сигурност съм изпуснала и някои. Ако някой има да добави нещо - ще се радвам. :)

Добавяне на линк


Публикуване/добавяне на статия

Стани автор

Регистриране на ивенти

Директории за добавяне на сайт/ блог

Добавяне на ПР

В сайта си Gangbox са направили доста подробна листа с различни по вид директории, в които може да се добави линк.

21 януари, 2011

Is Your Enterprise Socially-Networked Or Just Your Employees?


Статията на Rawn Shah в Forbes разяснява разликата между това: компанията да е socially networked и работата на служителите от early adopter group.
Няма да описвам разликите, ще споделя таблицата от самата статия... - Резултатът - служителите в socially networked компанията изпъляват задълженията си много по-лесно и бързо. Но, разбира се, не трябва да забравяме, че все от някъде трябва да се започне, а това е... early adopter екипа в компанията. Неговата роля е от особено значение.

Table 1: Some differences between Early Adopter groups and a Socially Networked Enterprise


Early adopter group A Socially Networked Enterprise
- Venues for social interaction Few, or concentrated within a few areas Possibly many distributed venues for different reasons
- Activity A lot of activity and content within a few places the average person interacts more frequently overall, but it is distributed across more places
- Excitement level High excitement, but localized within some venues Varies and can seem low, or loosely distributed
- Why It’s the new thing! It’s what I do to get my work done
- Innovation level Using this environment displays me as an innovator Using the social enterprise platform in itself doesn’t make me innovative, but it is what I can produce with others over it.
- How far do I need to be from the ‘real action’? One or two degrees away from the specific people involved Doesn’t matter.
- Types of relationships Emphasis on Bonding: “One of Us” Emphasis on Bridging: “Across the org”
- Delivers value when… You know the people involved You can ask just about anyone
- Overhead of relationships Need to get to know a number of people well: high overhead on maintaining relationships on a regular (daily, weekly, or monthly) basis Need to know lots of people but don’t need to maintain relationships that regularly with many
- Consensus forming Easy for common interests; possibly falls into groupthink May be hard to do, even with sufficient consensus and communication tools

Статията продължава с въпроса: Дали нашата компания е минала етапа на early adopters.... - тук в помощ идва internal social анализа - колко често хората взаимодействат помежду си, как работят в екип и пр....

В началото на статията авторът дава два примера/разликите/ за служители, които работят с/без помощта на social software.



Is Your Enterprise Socially-Networked Or Just Your Employees?
Enhanced by Zemanta
Web Statistics