Тъй като започвам с "The New Rules of Marketing and PR" на David Scott, бих искала преди всичко да споделя с Вас един разказ на Филип Котлър за Новия Маркетинг. Този история той разказва през 2007г, когато за първи път идва в БГ. Аз не можах да присъствам, но за сметка на това една моя бивша клежка и приятелка беше там (и сподели в блога си много неща, които е казал).
Преди да разкаже историята, Котлър споделил, че можел да преподаде целия маркетинг за един ден, но ако човек искал да стане истински добър в него му трябвал цял живот.
Ето я и самата история. Няма да я преразказвам, а направо ще цитирам от блога на Маги:
"Преди две седмици CEO на голяма компания отишъл при него (Ф. К.) с копие от една от книгите му с молба за автограф. Когато обаче Котлър погледнал книгата, отказал. На въпроса защо, той отговорил, че тази книга е писал през 1967 година. След това попитал - използвате ли книгата?
CEO-то отговорил - да, от време на време я отварям и ми идва някоя идея.
Котлър казал, че не може да му даде автограф, защото книгата е остаряла.
Как така остаряла, попитал CEO-то.
Колко страници са посветени на Интернет?
Но през 1967 нямаше Интернет и затова не сте писали за него (което означава, че той не може да използва Интернет за маркетинг, защото го няма в книгата).
А колко страници има за брандинг?
Незнам, може би 3 страници.
Как може да използвате тогава книга, в която има само 3 страници за брандинг?
Да не се опитвате да ми продадете ново издание?
И отговорът на Котлър бил - да. Но не защото имам нужда от вашите пари, а защото на вас ви трябва по-добра книга.
След този урок Котлър подписал книгата, но искал CEO-то да разбере, че маркетингът, както и светът, се променят. Но маркетингът не се променя достатъчно бързо - сега все още много хора използват традиционен маркетинг."
Изводът няма смисъл да се коментира.
Направо ще продължа с няколко от старите (основни) маркетинг парила, които е препоръчително вече да не се практикуват:
- Маркетингът е една проста реклама на продукта.
- Рекламата се насочва към масата без да засяга по-малите ниши и необслужения пазар.
- Рекламата прекъсва хората и се натрапва.
- Основното в рекламата е креативността.
- Рекламата е насочена изцяло към продажба на стоката.
- Рекламата е еднопосочна: от компанията към потребителя.
Следва продължение, изцяло съсредоточено върху новите правила. :)
Няма коментари:
Публикуване на коментар