Новите правила на маркетинга и ПР-а (те се сливат, както се казва в книгата - защото маркетинга е дирекна комуникация с клинтите посредством уеб инструменти като преса, блогъри, форуми, дискусии и пр., а ПР е връкзата със самата преса, която в по-голяма част от случаите остава настрани) са всичко това, което правим в нета. Под всичко нека да разбираме уеб сайт, блог, press release, форум, общности, news releases, каталози, user manuals; създаване на връзка с влиятелни хора в нета, социални мрежи, социални медии и други. И всичко това, за да достигмен до т. нар. underserved customers/niche customers.
- Нека накратко изброим новите правила на маркетинга:
- Под маркетинг не се разбира реклама
- ПР-а е повече от досегашната връзка с пресата
- Съдържанието, което се публикува е лицето на компаниите пред клиентите
- Клиентите оценяват автентичността
- Клиентите искат да участват с мнения, препоръки... - комуникация
- Новият маркетинг предоставя нужното съдържание на нужното място, т.е. не прекъсва клиента в - Процеса на търсене, а му дава повече информация, образова го, каза му какво е добро и полезно, как може да бъде направено и пр.
- Новият маркетинг служи на underserved потребителите, които от своя страна имат възможността да ни открият сред голямото море от информация
- ПР-ът "поставя" компанията в уеб пространството
- Маркетингът е директна връзка с клиента
- Маркетингът е обвързване с онлайн пространството и влиятелни личности
- Съдържанието (забавно, интересно, не предназначено да продава, а да образова)е Кралят
Няма коментари:
Публикуване на коментар