28 август, 2009

My Collaboration Tools




Не е тайна, че работата ми е свързана с платформи за онлайн комуникация и съвместна работа. И тъй като работя в ИТ компания, постоянно пробваме, тестваме и внедряваме нови и нови неща, с които както ние, така и клиентите могат да работят по-умно, по-ефективно и продуктивно.

Както писах в предишния пост за Collaboration, ще разкажа какви инструменти за съвместна работа използвам, за да постигна по-добра комуникация и интерактивност в работата. Няма да споменавам имена!

Преди да започна искам да уточня едно много важно условие - за да започне човек да работи по новия начин, с нови инструменти трябва Желание и търпение. Резултатите не идват на момента, а с времето. Освен това инструментите за съвместна работа трябва да се използват от цялата компания.

Не съм си поставяла цели като Leo Babauta, но мисля, че е време - що се отнася до съвместната работа по документи.
Ще разделя collaboration инструментите на няколко вида:

Споделяне и управление на документи. Това обхваща създаване, публикуване, редакция, споделяне на документи както през уеб, така и посредством вътрешни за компанията програми. Какво е хубавото на този вид Document management инструменти?
Най-малкото, пощата няма да е препълнена с прикачени файлове, които са с имена: final, final-01, final-02 и пр.
Онлайн достъпът (в реално време) до document management програми ми дава сигурността, че версията, с която работя е Последната. В момента, в който изведа документа в режим редакция, той се заключва. Това е сигнал за другите в екипа, че аз работя по него. В момента, в който приключа работа по него, аз изпращам съобщение/нотификация до другите.
Всички важни продуктови брошури стоят на сигурно място в нета и така всеки от компанията има достъп до тях и могат да свалят каквото искат по всяко време и място.
Освен това мога да дам права на други хора извън компанията да виждат съдържание, да редактират и пр. Няма нужда да им изпращам файлове по пощата, а само линк!
Document Management програмата ми помага в задаването на задачи до екипа, с който работя, изпращане на напомняния, водене на екипен календар.
Допълнителни екстри към DM са: настройка на работното място според моите изисквания, интеграцията му с други програми, възможности за развитие на работното място с добавяне на уикита, уиджети, дискусионни форуми, блогове, незабавни съобщения.



Уикитата са най-лесният начин за съвместна работа по съдържанието на един документ. Представете си какво става ако ръководите екип продажби и всеки трябва да ви изпрати попълнена екселска таблица с актуални цени?! Какво? Получавате X на брой файлове в пощата си, които трябва да обработите... И губите 1 час в нагласяне на данните. А какво би станало ако всеки може да осъвремени данните в реално време и вие след това да отворите и видите крайния резултат? А единия час, например, да пиете кафе.


Следват:

Споделяне на работната среда, дистанционен достъп

Социална мрежа за бизнеса

Marketing Action Plan



Как да се започне с Web Marketing плана? David Scott казва: Първо определете фирмените цели, а след това се съсредоточете върху клиентите. Само, когато правилно разберем бъдещите си клиенти, само тогава ще успеем в интернет пространството.

Целите: Фирмените цели и маркетинг целите трябва да се препокриват - по-точно маркетинг целите трябва да отразяват корпоративните цели. Не може компанията да се стреми към печалба, а маркетинг отдела да е заложил X броя посещения на уеб сайта и да се стреми да ги постигне, пренебрегвайки общата цел - повишаването на приходите.

Клиентите: Тук планът започва с идентифициране на т. нар. Buying Persons. Какви са хората, които биха купили от нас, какви са техните навици, какво четат, от какво се интересуват, какви думи използват, какво им прави впечатление и пр.
Компанията трябва да идентифицира един или повече buying personas. BP е представител от група хора, които биха имали интерес към компанията и нейните стоки и който човек има точно определени навици и интереси.
Какво трябва да направим, за да идентифицираме PB? Най-лесният начин е да интервюираме настоящите си клиенти - какво четат, какво слушат, какво правят през свободното си време, какви цели имат и пр. Профилът на BP трябва да включва: опит, ежедневни дейности, текущи решения, които използва за разрешаване на проблемите си.
Следващата стъпка е: да посещаваме и четем това, което четат клиентите. Да обръщаме внимание на специфичните думи и изрази и всичко специфично, което ни прави впечатление.

За всеки отделен потребителски профил трябва да се изработи отделна е-маркетинг програма, която да отговорите на Техните въпроси, нужди и проблеми.... И четейки да кажат - Да, това е моят продукт.
Всяко съдържание в маркетинг дейностите трябва да отговаря на Едно важно условие, което съдържа много подусловия - да не се говори за компанията, за стоките, да се пиши на Езика на читателите, да не се пише това, което компанията иска, а това, което Читателя иска да прочете. Съдържанието трябва да носи стойност на читателя.

В същото време компанията трябва да помисли върху това: какво е съобщението, което искам да предам на публиката? В какво искам публиката да мисли за моята компания?

Продължаваме с т. нар. Editorial Plan - медия план с целенасочено съдържание за всеки потребителски профил. С какво съдържание можем да повлияем на клиента и къде да бъде това съдържание? - видео файлове, подкастове, уикита, уиджети, блогове, PR, News Release и пр.
В това число включваме уеб сайта. Тук, за всеки потребителски профил трябва да има отделна страница, която да отговаря на Неговите въпроси и нужди.

Следва продължение.

27 август, 2009

Inbound certificate- Vikulova



Inbound Marketing Certificate - Vikulova



19 август, 2009

Collaboration Change Comes from Me/You/Us



Кратко видео за това как става промяната към НЕизползването на имейла като collaboration инструент.

Промяната трябва да дойде от самия човек, от неговото желание да работи по-добре и да показва по-добри резултати. Няма спор - промяната е трудна!



С какво можем да заместим имейла? или какви collaboration инструменти иможем да използваме, за да избегнем използването на имейла?
Ето опита на Leo Babauta.

В следващия пост, ще напиша как аз изпозлвам social collaboration инструментите.

How to manage NOT using e-mail as collaboration tool?



Да, имейлът не е средство за съвместна работа! Не е инструмент, посредством който ще получим отговор на въпросите си на момента или в рамките на 5-10 мин. Някои ще кажат: аз имам телефон, от който мога да тговоря - Да, така е! Имам предвид съвместната работа върху документи, файлове и проекти и пр. Какво става, когато изпратим ценова листа на мениджъра, който обобщава. Но в последния момент се сещаме, че сме забравили един артикул. Какво правил. Изпращаме ново писмо, което се казва "last", "final" или.... ? Препращаме файла отново, а той ОТНОВО обобщава? Не е ли неефективно?

Осъзнал силата на инструменти като wiki, mashups, бази за съвместна работа, Luis Suarez описва пътя, който е поел към отказа от имейл като средство за съвместна работа. "demonstrating it’s possible to work in a corporate environment, as effectively, if not more, as ever, making use of social software tools as opposed to traditional "collaborative" tools like email, amongst others."

Reblog this post [with Zemanta]

18 август, 2009

В час ли си с това, което говорят за теб?



Продължавам с книгата на David Scott макар и бавничко.
Стигнах до там колко е важно хората от една компания да са в час с това какво потребителите говорят за нея, да следят онлайн пространството за коментари, постинг и пр. Дадени са примери с чужди компании, но аз ще дам пример с една българска.

Негласното правило е, че маркетинг отдела или който е отговорен за онлайн присъствието на компанията, трябва РЕДОВНО да преглежда писанията (в блогове, общности, медии, форуми и др.)по адрес на организацията. Всяко споменаване на компанията по добър или лош повод трябва задължително да бъде последвано от коментар от съответната oрганизация. Така се създава впечатлението, че компанията се грижи за клиентите си (бъдещи, настоящи), намира за важни техните вълнения, опит, мнения и пр. и се опитва в максимална степен да отговори на изискванията на пазара.

Българският пример, който искам да дам е за Глобул. Главното действащо лице е моя милост.
Можете да прочетете по какъв повод съм писала тук и тук.
Освен това писах - оплаках се на customer care и PR @globul.bg.

И резултатът? е...?/?? НИЩО! Само коментари от случайни и неслучайни посетители.

Никой не се свърза с мен. Никой не писа.

Действията говорят сами за себе си.

Reblog this post [with Zemanta]

14 август, 2009

The Me-We Transition of the Chamelion Like Employee




Нека да помислим кои дейности в ежедневната ни работата отнемат време, усилия, а дори и понякога се налага да ги правим по два пъти? Нека да изброим онези досадни неща, които искаме да променим.
Имаме прекалено много документи на бюрото си, които трябва да изпрати на колегите си. Защо просто не ги споделим в интернет?
Имейлът ни е претъпкан със съобщения от колеги за някакви инструкции, информация за продукти и пр. Защо не споделим всичко това на едно място, където всеки служител има достъп и може по всяко време да изтегли нужния материал.



Те са Company as Wiki. А Вие?





Споделете какво мислите за WIKI!
Намирате ли инструмента за полезен за Вашата организация?



Пример за WIKI решение:

Възможности на TeamWIKI Place:




Web Statistics