18 август, 2009

В час ли си с това, което говорят за теб?



Продължавам с книгата на David Scott макар и бавничко.
Стигнах до там колко е важно хората от една компания да са в час с това какво потребителите говорят за нея, да следят онлайн пространството за коментари, постинг и пр. Дадени са примери с чужди компании, но аз ще дам пример с една българска.

Негласното правило е, че маркетинг отдела или който е отговорен за онлайн присъствието на компанията, трябва РЕДОВНО да преглежда писанията (в блогове, общности, медии, форуми и др.)по адрес на организацията. Всяко споменаване на компанията по добър или лош повод трябва задължително да бъде последвано от коментар от съответната oрганизация. Така се създава впечатлението, че компанията се грижи за клиентите си (бъдещи, настоящи), намира за важни техните вълнения, опит, мнения и пр. и се опитва в максимална степен да отговори на изискванията на пазара.

Българският пример, който искам да дам е за Глобул. Главното действащо лице е моя милост.
Можете да прочетете по какъв повод съм писала тук и тук.
Освен това писах - оплаках се на customer care и PR @globul.bg.

И резултатът? е...?/?? НИЩО! Само коментари от случайни и неслучайни посетители.

Никой не се свърза с мен. Никой не писа.

Действията говорят сами за себе си.

Reblog this post [with Zemanta]

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Web Statistics