Продължавам с David Scott и темата за съдържанието и клиентите.
Като се каже съдържание независимо за къде говорим - блог, уеб сайт, статия, PR, Newsrelease - в главата ни трябва винаги да изпъква едно правило - Content is the King, а именно: Съдържание, което създава "value", да е полезно и от което може да научи нещо. И съдържание, което е предоставено на правилното място и време.
Съдържанието трябва да е насочено към нуждите и проблемите на хората, да засяга т.нар. niche клиенти, защото именно техните нужди все още остават незадоволени. (тъй като масовите реклами са насочени към масата хора и задоволяват общи, универсални нужди)
След като се идентифицира target аудиторията на блога, уеб сайта или др. и се разберат проблемите на бъдещите клиенти, съдържанието e този sales пътеводител, който води до крайната цел. Тук съдържанието изпълнява и друга функция - показва експертизата (знание, умения) на доставчика. Така, от съдържанието с помощта на линкове към самия продукт, се стига до самата поръчка. Процесът трябва да е плавен.
Ето един пример от книгата голф. Тук авторът помага на читателите си, които са на преклонна възраст и които искат да играя голф. Тези клиенти :) имат проблем - движенията. Със статии в блога си Mike описва различни упражнения за загрявка, така изграждайки доверие, а не продавайки пакетите си DVD. Продажбите идват с писането. След всяка статия той подтиква клиента към продажба.
Съдържанието помага и за друго. Ако то е интересно и полезно хората го разпространяват бързо. Така то стига до пресата, където същото това съдържание присъства под формата на статии. И... резултатът е на лице.
Друг пример за съдържателен блог. Блог, в който се коментира всичко за виното, но не и самото вино като продукт на доставчика - как се съхранява, здравословно ли е пиенето на вино и други.
Няма коментари:
Публикуване на коментар